رئیس آموزش و پرورش حمیدیه گفت: دانش‌آموزان استثنایی به دلیل نبود مدرسه در مقاطع متوسطه اول و دوم ناچار به ترک تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عزیز مزرعه رئیس آموزش و پرورش حمیدیه گفت: نبود مدرسه استثنایی در مقاطع متوسطه اول و دوم در این شهرستان، دانش‌آموزان استثنایی را به ترک تحصیل می کشاند، همچنین مراکز اختلالات یادگیری، مرکز مشاوره و پژوهش‌سرا نیز در حمیدیه وجود ندارد.

او افزود: این امر باعث شده است تا نیرو‌های انسانی نخبه و دانش آموزان مستعد به شهرستان اهواز مهاجرت کنند که برای جلوگیری از خروج دانش‌آموزان نخبه از شهرستان، نیاز است چاره‌ای اندیشیده شود.

مزرعه بیان داشت: کمبود فضای آموزشی در حمیدیه به ویژه در مقطع ابتدایی و هنرستان کاملا محسوس است و در روستا‌ها با کمبود فضای آموزشی کمتری مواجه هستیم، اما در شهر حمیدیه این کمبود وجود دارد. به گونه‌ای که در برخی از مدارس ابتدایی به منظور رفع کمبود فضای آموزشی، از مدارس به صورت دو شیفت استفاده می‌شود که در هر شیفت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز در یک ساختمان تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش حمیدیه با بیان اینکه میانگین تعداد دانش‌آموزان هر کلاس به حدود ۳۵ نفر می‌رسد تصریح کرد: در شهر حدود ۵ مدرسه نیمه تکمیل وجود دارد که با وجود نیاز به فضای آموزشی بهتر است زودتر به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.