مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام اینکه تنها ۳۵ درصد فاضلاب کلانشهر کرمانشاه اکنون تصفیه می‌شود و مابقی به رودخانه‌ها به ویژه قره‌سو ریخته می‌شود گفت : این میزان خروجی فاضلاب به رودخانه‌ها اصلا مورد تایید محیط زیست نیست .

تنها ۳۵ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام اینکه تنها ۳۵ درصد فاضلاب کلانشهر کرمانشاه اکنون تصفیه می‌شود و مابقی به رودخانه‌ها به ویژه قره‌سو ریخته می‌شود گفت : این میزان خروجی فاضلاب به رودخانه‌ها اصلا مورد تایید محیط زیست نیست و گفت : انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب استان هرچه سریعتر نسبت به راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه اقدام کند که متاسفانه باتوجه به شرایط اقتصادی کشور فکر می‌کنم با مشکل تامین اعتبار مواجه است.

او راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه را از نظر محیط زیست و بهداشت ویژه و حیاتی دانست و احداث آن را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و گفت : فاضلاب‌های شهری و پساب‌های صنعتی ۲ عامل اصلی آلودگی آب رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی است.

او افزود: همه واحد‌های صنعتی به سیستم کنترل آلودگی پساب مجهزند و محیط زیست تا زمانی که تایید نکات محیط زیستی یک واحد صنعتی را ندهد مجوز راه‌اندازی به آن داده نمی‌شود و همچنین به طور مستمر پساب‌های صنعتی مورد نظارت و پایش محیط زیست قرار می‌گیرد.

یاوری با بیان اینکه نظارت مطلوبی برپساب‌های صنعتی استان داریم، افزود: اگر در پساب واحد صنعتی آلودگی گزارش شود در کمترین زمان، از آن نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و تا رفع مشکل واحد تعطیل می‌شود و از این نظر در این حوزه مشکل جدی در استان نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.