رئیس جمهور افغانستان با اشاره به اینکه جوانان این کشور از حاشیه به متن آمده اند خطاب به جوانان گفت: شما رهبران و مدیران آینده افغانستان هستید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور در مراسم گرامیداشت از روز بین المللی جوانان که به ابتکار معاونت اول ریاست جمهوری برگزار شده بود، شرکت و سخنرانی کرد.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به جوانان گفت: شما رهبران و مدیران آینده افغانستان هستید، جوانان ما از حاشیه به متن آمده اند و این در سطح جهان بی سابقه بوده است.

وی از جوانان خواست که رسالت شان را در قسمت وحدت ملی، تجربه هم نسل و هم فکر بودن و دیدگاه دراز مدت عملی نمایند.

رئیس جمهور افغانستان افزود: شما ۴۰ تا ۶۰ سال کاری پیش رو دارید، کوتاه مدت و آنی فکر نکنید، وسط مدت و دراز مدت فکر نمایید.

اشرف غنی تصریح کرد: جوانان افغانستان یک بعدی و محدود نمی توانند باشند، باید به ابعاد مختلف فکر کنند. باید پنجاه سال آینده خود را مدیریت نمایند، این را بدانند که به چه دانشی ضرورت دارند، چه فکری از دنیا، منطقه و جهان اسلام دارند و چگونه تحول را مدیریت نمایند.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: ما از شروع قرن ۲۱ تاکنون بحران های مختلف را تجربه کردیم، ربع اول قرن ۲۱ اوج بحران ها بود و در موج پنجم تروریسم بین المللی قرار داریم، این موج باید مدیریت شود و بیشترین قربانی را برای مدیریت موج پنجم تروریسم مردم افغانستان داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار