رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال شب گذشته به پایان رسید و مس رفسنجان علاوه بر قهرمانی، چند رکورد را به نام خودش ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال شب گذشته برگزار شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها در جایگاه نهایی خود قرار گرفتند.  

 نارنجی پوشان رفسنجانی با بیشترین پیروزی صاحب بهترین خط حمله شدند

مس رفسنجان که قهرمان رقابت‌های این فصل شد و به عنوان نخستین تیم جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد، با ۵۶ گل زده صاحب بهترین خط حمله رقابت‌های این فصل شد.

تیم‌های بادران و هوادار تهران نیز با ۵۰ و ۴۵ گل زده به ترتیب در رده‌های دوم و سوم گلزن‌ترین تیم‌های لیگ یکی قرار گرفتند.  

مس رفسنجان با ۱۹ بار پیروزی از ۳۴ بازی خود در رقابت‌های این فصل، بیشترین تعداد پیروزی را به دست آورد. شاگردان ربیعی همراه با تیم‌های آلومینیوم اراک و مس کرمان، با ۵ شکست، کمتر از بقیه تیم‌ها متحمل شکست شده است.  

نارنجی پوشان رفسنجانی با کسب یک امتیاز بازی برابر بادران تهران، مجموع امتیازات خود را به ۶۷ رساندند تا رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در یک فصل لیگ آزادگان را به نام خودشان ثبت کنند.

عنوان برترین خط دفاعی در دستان ارومیه ای‌ها

نود ارومیه که در هفته آخر مقابل استقلال خوزستان حاضر به بازی نشد و با ایستادن در رده هفتم به کار خود پایان داد، با پیشی گرفتن از تیم‌های مدعی این فصل، عنوان برترین خط دفاعی لیگ آزادگان را با تنها ۱۷ گل خورده به دست آورد.  

نزدیک‌ترین تیم به نود ارومیه از لحاظ شمار گل‌های خورد، تیم لیگ برتری شده آلومینیوم اراک است که ۲۰ گل دریافت کرده است.  

تاریخ سازی معکوس تبریزی ها؛ علم و ادب تمام رکورد‌های منفی را ثبت کرد

در طرف دیگر علم و ادب تبریز که از هفته‌ها پیش سقوطش به دسته دوم مسجل شده بود، چند رکورد تاریخ لیگ آزادگان را جا به جا کرد.  

علم و ادب که فصل جاری را ضعیف شروع کرد و در ادامه هم نتایج بدی گرفت، با دریافت ۸۵ گل، از رکورد بیشترین گل خورده در طول یک فصل لیگ آزادگان، که پیش از این با ۸۳ گل در اختیار صبای قم بود عبور کرد.  

پیش از این راه آهن با به ثمر رساندن ۱۵ گل در طول یک فصل، رکورد کمترین گل زده در تاریخ لیگ آزادگان را برجا گذاشت، اما تبریزی‌ها از این رکورد هم عبور کردند و فقط ۱۴ بار دروازه حریفان خود را باز کردند تا نه تنها ضعیف‌ترین خط دفاع فصل جاری، بلکه تبدیل به ضعیف‌ترین خط دفاع تاریخ لیگ آزادگان شود.  

علم و ادب جدا از اختصاص ضعیف‌ترین خطوط حمله و دفاع به خود، با ۲۸ بار شکست برابر حریفان، در میان تیم‌های لیگ یکی متحمل بیشترین شکست شد.  

بازیکن هوادار آقای گل لیگ آزادگان شد

حمید کاظمی، مهاجم هوادار تهران نیز با به ثمر رساندن ۱۶ گل از تمام حریفانش پیشی گرفت و عنوان آقای گلی لیگ آزادگان در فصل ۹۹-۹۸ را به خود اختصاص داد تا در موفقیت‌های هوادار در نیم فصل دوم نقش ویژه‌ای داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار