مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۹۷ درصد دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام ۹۷ درصد دانش آموزان کرمانشاه در مدارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۹۷ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که از حیث ثبت نام دانش آموزان جزو سه استان برتر کشور هستیم.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار و ۷۶۳ دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان کرمانشاه ثبت نام شده‌اند، گفت : این تعداد دانش آموز معادل ۹۹ درصد کلاس اولی‌های استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در سال تحصیلی گذشته ۳۱ هزار و ۳۷۳ کلاس اولی در استان کرمانشاه داشتیم.

یزدان پناه سپس با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس استان و کشور، گفت: تاکنون ۱۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی در مدارس استان کرمانشاه ثبت نام کرده‌اند که این آمار در کشور هم همین حدود است، لذا از نظر ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس استان مثل کشور مشکل داریم.

یزدان پناه اشاره‌ای هم به میزان دسترسی دانش‌آموزان استان به شبکه شاد داشت و گفت: تاکنون نزدیک ۸۷ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه اعلام کرده‌اند به شبکه شاد دسترسی دارند.

یزدان پناه ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۱۰۰ درصد مدیران مدارس استان، ۹۹ درصد معلم‌ها و ۸۸ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی پیدا کردند که بالاترین عدد در کشور بود.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای تهیه خودآموز‌های پاییزی تحت عنوان قاصدک‌های پاییزی برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۷۷ هزار بسته از این خودآموز‌ها برای سال تحصیلی جدید آماده کرده‌ایم.

یزدان پناه با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه پارسال موفق به کسب رتبه برتر از حیث ساماندهی نیروی انسانی بنا به اعلام وزارتخانه شد، گفت: با وجودی که ۳۰۲۸ نفر کمبود نیرو در مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه داریم، اما با اقدامات خوب انجام شده برای ساماندهی نیروی انسانی امیدواریم امسال هم بتوانیم در حوزه ساماندهی خوب نیروی انسانی موفق عمل کنیم و مهر ماه هیچ کلاس درسی در استان بی معلم نماند.

او گزارشی هم از تدارک مواد ضدعفونی کننده لازم برای ضدعفونی مرتب مدارس و کلاس‌های درس داشت و گفت: تهمیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آموزش و پرورش اندیشیده شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.