کنکور سراسری کرونایی آغاز شده است و داوطلبان و خانواده‌ها باید نکاتی را برای حفظ سلامت داوطلبان رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکوری ها و خانواده ها نکات زیر را جدی بگیرید، یادمان باشد حفظ سلامت داوطلبان فقط به عهده سازمان سنجش کشور و وزارت بهداشت نیست وخانواده ها و داوطلبان کنکوری هم باید نکاتی را رعایت کنند.

چند نکته که والدین باید توجه کنند

محل آزمون را از قبل شناسایی کنید تا به موقع برسید و برای جلوگیری از شلوغی، امسال درب محل‌های برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح باز می شوند، زمان حرکت را به لحظات آخر که احتمال شلوغی بیشتر است، موکول نکنید.

ایستادن در محل آزمون تاثیری در کنکور فرزندتان ندارد و فقط سلامت شما را به خطر می اندازد، بهتر است چند کوچه بالاتر یا پایین تر با فرزندنتان بعد از آزمون قرار بگذارید و اگر ماشین شخصی دارید در ماشین منتظر بمانید و استفاده از ماسک فراموش نشود.

چند نکته برای داوطلبان کنکوری

ماسک های جراحی مثل دستمال کاغذی می مانند و نفس کشیدن با آنها سخت نیست و اگر نگران نفس کشیدن با ماسک هستید،  ماسک ساده بزنید و چند ساعتی نفس کشیدن با ماسک را تجربه کنید تا روز آزمون کمتر جلسه را ترک کنید و با افراد دیگر در تماس نباشید.

حداکثر ۲ مداد، یک تراش و یک مداد پاک کن همراه داشته باشید و برای احتیاط ژل ضدعفونی، دستکش و چند دستمال کاغذی همراه خود ببرید، استفاده از شیلد در هنگام ورود و خروج به آزمون به محافظت بیشتر شما کمک می کند.

باید اطلاعیه های سازمان سنجش را مطالعه و فرم های خود اظهاری را دقیق تکمیل کنید.

چند نکته که باید در محل آزمون رعایت کنید

در محل آزمون در هیچ تجمعی شرکت نکنید و از دور با دوستانتان احوال پرسی کنید و به جز صندلی به سایر سطوح دست نزنید و قبل و بعد از آزمون دست های خود را ضدعفونی کنید.

قبل، حین و بعد از آزمون ماسک بزنید و از ماسک های فیلتردار استفاده نکنید و اگر دقایقی نیاز دارید ماسک را آزاد کنید این کار را از قسمت کش انجام دهید و به ماسک دست نزنید، ماسک باید بینی و دهان را بپوشاند و شل نباشد و در صورت ضرورت برای صحبت کردن ماسک را جا به جا نکنید.

بطری آب و تغذیه بسته بندی که از قبل ضدعفونی شدند، در محل آزمون به تعداد کافی پیش بینی شدند و بردن خوراکی اضافی لازم نیست.

هنگام استفاده از سرویس بهداشتی از دستمال کاغذی، دستکش یک بار مصرف و محلول ضدعفونی استفاده کنید.

بعد از کنکور بحث روی سوالات را بگذارید، زمانی که به خانه رسیدید و بحث روی سوالات کنکور با دوستانتان را از طریق تلفن و شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

توجه کنید همه داوطلبان در شرایط کرونایی کنکور می دهند و شرایط همه یکسان است.

اگر این نکات را رعایت کنید حتی اگر داوطلبی مبتلا به کرونا باشد، احتمال ابتلا به ویروس به حداقل ممکن می رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا جاي تاسف اين همه خطر بخاطر كنكوري كه سوالاش لو رفته
آخرین اخبار