تشکیل کارگروه روز شهرستان هرسین

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان هرسین گفت : از جمله مصوبات جلسات قبل که در دست انجام است می‌توان به تشکیل کارگروه روز شهرستان و تهیه نوشته‌هایی توسط بهزیستی و شهرداری در خصوص آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق اشاره کرد.

تشکیل کارگروه روز شهرستان هرسینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ملکیان رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان گفت : با توجه به شرایط کرونایی و اختیارت شبکه بهداشت هماهنگی‌هایی صورت گرفته که بتوانیم در ایام محرم مراسمات دینی و اعتقادی را با رعایت پروتکل‌ها انجام دهیم.

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین گفت : کارایی شورای فرهنگ عمومی باید افزایش یابد و نظم بیشتری در جلسات وجود داشته باشد و مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشد.

او افزود: امسال باید جمع بین سلامت و معنویت بشود، وقتی عزاداری‌ها بر اساس منطق بشود بنده معتقدم که این دو قابل جمع هستند، باید کاری کنیم که عزاداری‌های ما برای دنیا الگو باشد.

امیر شاه آبادی فرماندار هرسین افزود: در بحث کرونا باید حساسیت‌ها را حفظ کنیم در بحث محرم شبهاتی مطرح میشود که باید طوری رفتار کرد که خوارکی برای رسانه‌های دشمن ایجاد نکنیم.

او افزود: هیئت‌ها باید بر اساس قانون رفتار کنند و خواهشی که داریم این موضوع را جدی بگیریم و جلساتی باید با حضور مسئولین هیئت‌ها برگزار شود که مسئولین ارشد شهرستان در آن حضور داشته باشند.

فرماندار هرسین ادامه داد: طبق دستور العمل‌ها برگزاری مراسمات عزاداری در مکان‌های مسقف ممنوع شده است و جابجایی‌ها هم ممنوع است و نذورات هم حتی المقدور باید به صورت خشک و بسته بندی شده باشد.

غلامرضا ایمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: وضعیت کرونا در هرسین ظاهراً آرام است، ولی حساسیت‌ها همچنان ادامه دارد، یک نفر کرونایی می‌تواند ۴۰۰ نفر را مبتلا کند و این حق الناس است.

او افزود: همه ما نوکر امام حسین (ع) هستیم، ولی رعایت نکردن فاجعه بار است اگر پروتکل‌ها رعلیت شود میشود کرونا را کنترل کرد و مبتلا نشد، ولی به نظر بنده باز کردن تالار‌ها از اول اشتباه بود چراکه ازدهام جمعیت میزان ابتلا را بالا میبرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین از زحمات سرهنگ محمدی فرماندار سپاه ناحیه هرسین در گند زدایی شهرستان و روستا‌ها تشکر کرد و ادامه داد: ایشان واقعا گمنام در این زمینه فعالیت داشتند.

 محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین گفت: لازم است در اینگونه کار‌ها خودمان پای کار باشیم در یک عروسی طرف ما یک خانواده است، ولی ما نمی‌توانیم کاری بکنیم چطور می‌توانند با این وجود مراسمات عمومی را کنترل کنند.

حجت الاسلام ویسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان افزود: اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا در خصوص رعایت پروتکل‌ها بین هیئت‌ها تقسیم شده است و راهکار‌هایی برای رعایت این پروتکل‌ها در نظر گرفته شده است که ثبت نام در سامانه بیرق و ارائه تعهد کتبی از جمله آنهاست.

او افزود: تأکید شده که جابجایی ممنوع است بیشترین هیئت‌های مذهبی در استان مختص به شهرستان هرسین و همه هیئت‌ها هم متعهد به رعایت پروتکل‌ها شده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان افزود: ملاک صحبت ما منویات رهبر معظم انقلاب است و در مراسمات هم باید حتماً ماسک زده شود و با مداحان هم باید جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود.

ویسی گفت: امسال با وجود بیماری کرونا مراسمات شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.