بلومبرگ از نزدیکی یک پهپاد به هواپیمای حامل رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، هواپیمای حامل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، یکشنبه شب نزدیک بود با یک پهپاد در اطراف یک پایگاه هوایی در واشنگتن برخورد کند.

چند نفر از مسافران که سوار بر همان هواپیما بودند گفتند که پهپاد را طرف راست هواپیما در فاصله بسیار نزدیک مشاهده کردند.

کاخ سفید عصر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این گزارش خبر دارد و موضوع در دست بررسی است.

بیشتر پهپاد‌های غیرنظامی فقط چند پوند وزن دارند و احتمالاً نمی‌توانند هواپیمای جنگی را ساقط کنند. اما تحقیقات دولتی حاکی از آن است که صدمه ناشی از آن می‌تواند از آسیب یک پرنده به اندازه مشابه آن بیشتر باشد و می‌تواند شیشه جلوی کابین خلبان را خرد کند یا به یک موتور هواپیما آسیب برساند.

اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش دریافت می‌کند که طی آن هواپیما‌های بدون سرنشین بسیار نزدیک به هواپیما‌های دیگر پرواز می‌کنند یا در مناطق محدود فعالیت می‌کنند. بیشتر گزارش‌ها از سوی خلبانان مطرح می‌شود. اداره حمل و نقل هوایی فدرال سؤالات مربوط به آنچه در روز یکشنبه در نزدیکی اندروز اتفاق افتاد‏، به نیروی هوایی ارجاع داده است.

طبق مقررات فعلی فدرال، هواپیما‌های بدون سرنشین باید در مسیر قابل رویت اپراتور پرواز کنند و نباید بیش از ۴۰۰ پا (۱۲۲ متر) بالاتر از سطح زمین و بدون معافیت مخصوص پرواز کنند. در حالی که محبوب‌ترین مدل‌های پهپاد مجهز به نرم افزاری هستند که برای جلوگیری از پرواز‌های با برد طولانی‌تر طراحی شده اند، اما براساس تاریخچه دولتی‏، حوادث همچنان در حال افزایش است.

براساس داده‌های هیئت ایمنی حمل و نقل ملی، تعداد انگشت شماری از حوادث وجود داشته است که هواپیما‌های بدون سرنشین در واقع هواپیما را مورد اصابت قرار داده اند، اما هیچ یک منجر به سقوط و آسیب جدی نشده اند.

رؤیت پهپاد‌ها گاه و بیگاه عملکرد‌ها در فرودگاه‌های اصلی را مختل کرده است مانند زمانی که خلبانان نزدیک فرودگاه بین المللی نیوآرک لیبرتی از یک برخورد تقریبی با یک پهپاد کوچک در ژانویه سال ۲۰۱۹ خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آقای ترامپ قمارباز :

_بدان آنجایی که تو فکرش را نمی کنی؛ ما حضور داریم....

سردار رشید مقاومت حاج قاسم سلیمانی
آخرین اخبار