احتمال انتقال گرد و خاک به استان مرکزی

هواشناسی استان مرکزی از احتمال انتقال گرد و خاک از بیابان‌های مرکزی کشور به استان مرکزی خبر داد.

رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل تقویت سامانه پر فشار در نوار شمالی کشور ضمن تداوم کاهش دمای صبحگاهی، بر سرعت وزش باد (به ویژه در ساعات بعدازظهر) در مناطق مرکزی کشور افزوده خواهد شد که می‌تواند طی دو روز آینده موجب انتقال گردوخاک از بیابان‌های مرکزی کشور به استان شود.

رامی افزود: بجز این آسمانی صاف طی روز‌های آینده در استان پیش بینی می‌شود.

او اضافه کرد: دمای شبانه هوا طی روز‌های آتی روند کاهشی خواهد داشت، اما دمای روزانه از روز چهارشنبه تا روز جمعه روند افزایشی خواهد یافت.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید گاهی طوفان گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

در هیمن راستا در استان‌های ساحلی خزر بارندگی به همراه وزش باد داریم و روز چهارشنبه در سواحل خزر بارش پراکنده خواهیم داشت و رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان، جنوب و شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.