رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با نزدیک شدن به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان از برپایی طرح «سمت حرم» از سوی ستاد خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با نزدیک شدن به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان از برپایی طرح «سمت حرم» از سوی ستاد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعلیق سفر‌های زیارتی دانشگاهیان تصمیم بر آن گرفتیم که با آغاز ماه محرم برنامه‌های مناسبتی ویژه‌ای را برای شبکه‌های اجتماعی لبیک تولید و به مخاطبان دانشگاهی کشور عرضه کنیم.

حجت الاسلام مطهری پور گفت: در سنوات گذشته در ماه‌های محرم و صفر تعداد زیادی از دانشگاهیان مشتاق به عتبات عالیات اعزام می‌شدند و با حجم وسیعی از درخواست‌های اعزام در این ایام مواجه بودیم. در سال جاری با توجه به شرایط موجود از فیض سفر‌های معنوی و زیارتی محروم شدیم اما در تلاشیم با تولید و پخش برنامه‌های مذهبی این خلاء را تا حدودی جبران کنیم و واسطه‌ای باشیم تا قشر جوان دانشگاهی با مفاهیم و ارزش‌های والای دینی و قیام عاشورا هر چه بیشتر آشنا شده و از دور زائر سیدالشهدا (ع) باشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: طرح «سمت حرم» با برپایی استودیوی مجازی لبیک همزمان با آغاز ماه محرم الحرام کلید می‌خورد و شامل برنامه های پخش زنده از حرم‌های مطهر اهل بیت (علیهم السلام)، روایتگری، سخنرانی، مداحی، پخش کلیپ از سفر‌های زیارتی دانشگاهیان و ... است که در دهه اول ماه محرم هر شب از ساعت ۱۹:۱۵ به مدت ۲۰ دقیقه به صورت زنده از صفحه لبیک در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرس labbayk.ir@پخش می‌شود.

او در پایان گفت: از میان دنبال کنندگان ویژه برنامه‌های «سمت حرم» هر شب قرعه کشی و به یک نفر نگین انگشتری حرم مطهر سیدالشهدا (علیه السلام) اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجو ، محرم ، دانشگاهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار