وزیر امور خارجه کانادا در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد این کشور نتیجه انتخابات اخیر بلاروس را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «فرانسوا فیلیپ شامپین» وزیر امور خارجه کانادا در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد این کشور نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را که نهم اوت برگزار شد، قبول ندارد.

شامپین در این باره گفت «کانادا نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد.» او گفت ما نتایج این انتخابات متقلبانه در بلاروس را نمی‌پذیریم و خواستار برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه هستیم.

وزیر امور خارجه کانادا در ادامه اضافه کرد «خواستار تحقیقات کامل از طریق سازمان امنیت و همکاری در اروپا هستیم.»

بلاروس از هفته گذشته که نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد و در آن «الکساندر لوکاشنکو» با نزدیک به ۸۰ درصد آرا برنده این رقابت اعلام شد شاهد اعتراضات خیابانی و ناآرامی‌هاست. مخالفان لوکاشنکو معتقدند که او در انتخابات ۹ اوت تقلب کرده و با نزدیک به ۸۰ درصد آرا برنده شده است. این ششمین دروه ریاست جمهوری لوکاشنکو محسوب می‌شود.

در این میان، سیاخانوسکا، سیاستمدار مخالف لوکاشنکو، در یک سخنرانی ویدئویی از لیتوانی، از افسران امنیتی و انتظامی خواسته دولت لوکاشنکو را ترک کنند و گفته است رفتار گذشته آن‌ها اگر این کار را انجام دهند مورد بخشش واقع می‌شود. او گفته است «من حاضرم این مسئولیت را بپذیرم و هدایت کشور را برعهده بگیرم.»

پیش از انتخابات نیز اعتراضاتی در بلاروس صورت می‌گرفت، اما نتیجه انتخابات دوشنبه گذشته آتش آن را برافروخته‌تر کرد. شهروندان بلاروس به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
_هرجا انتخابات به ضررتون باشه ردش می کنید.
شما غربی ها انده دیکتاتورید
آخرین اخبار