رئیس کانون مداحان استان بوشهر گفت: نوحه‌خوانان استان برای زنده نگهداشتن حال و هوای محرم از ظرفیت فضای مجازی و صداوسیما استفاده کنند.

مصطفی گراشی رئیس کانون مداحان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با توجه به شرایطی کرونایی جامعه و ضوابطی که ستاد مبارزه با کرونا درباره نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم در نظر گرفته است، امکان برگزاری عزاداری سنتی در استان بوشهر وجود ندارد. زیرا به علت گرمای هوا نمی‌توان مراسم را در محیط باز و بدون وسایل خنک کننده برگزار کرد.

او افزود: به این ترتیب، فقط می‌توان مراسم روضه‌خوانی را برگزار کرد و هر هیاتی بخواهد مراسم عزاداری ماه محرم را برگزار کند باید تمام اصول ستاد مبارزه با کرونا را مد نظر داشته باشد.

رئیس کانون مداحان استان بوشهر ادامه داد: برخی از هیات‌ها و مساجد تصمیم گرفته‌اند روضه‌خوانی را پس از نماز مغرب و عشاء برگزار کنند.

گراشی با اشاره به اینکه شرایط خاصی اکنون بر جامعه حکمفرماست، عنوان کرد: مداحان ضمن روضه‌خوانی مردم را به رعایت ضوابط بهداشتی ترغیب کنند.

این مداح پیشکسوت، صداوسیما را ظرفیتی مهم عنوان کرد که باید از آن برای برگزاری مجلس عزای سرور و سالار شهیدان بهره برد.

او استفاده از فضای مجازی را برای برگزاری مراسم عزاداری، تجربه‌ای نو دانست و گفت: برخی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا قصد دارند در شب‌های محرم درهمان ساعت‌هایی که سال‌های پیش مراسم عزاداری برگزار می‌کردند، نوحه‌خوانی را برگزار و در فضای مجازی منتشر کنند.

گراشی بیان کرد: این کار فرصتی برای مردم نیز فراهم می‌کند که در خانه از برنامه‌های عزاداری محرم بهره ببرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.