مدیر کل بهزیستی استان زنجان از پرداخت ۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال ودیعه مسکن به ۷۲ نفر از افراد تحت پوشش واجد شرایط خبر داد.

پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت ۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال ودیعه مسکن به ۷۲ نفر از افراد تحت پوشش واجد شرایط خبر داد و گفت: در مرحله اول واریز ۵۳ نفر و در مرحله دوم ۱۹ نفر از این تسهیلات بلاعوض برخوردار شدند.
 
او افزود:این تسهیلات و کمک بلاعوض با همکاری بهزیستی و بنیاد مستضعفان به جهت یاری رساندن به خانواده‌های مددجویان آسیب دیده از کرونا درنظر گرفته شده و بعد از طی مراحل ثبت نام، تائید و بررسی به جامعه هدف و افراد تحت پوشش بهزیستی واریز شد.

محمدی ادامه داد: این کمک بلاعوض برای افراد حاضر در شهر‌های مرکز استان مبلغ ۶ میلیون تومان و افرادی که در سایر شهر‌ها هستند مبلغ ۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و افراد ساکن در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان برای کمک هزینه اجاره در نظر گرفته شده است.

محمدی تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار حداقل ۳ نفر، معلولان سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل سه نفر، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی که حداقل ۱۰ سال از تاریخ ترخیص آن‌ها گذشته باشد و خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار نیز معلول باشد در اولویت پرداخت این کمک هستند.

او افزود: استفاده از این اعتبارات مختص افراد دارای معلولیت و مددجویان نیازمند تحت پوشش فاقد مسکن که دارای پرونده و شماره حساب بانکی در سامانه ارمغان و تحت پوشش حمایت‌های مستمر و یا غیرمستمر سازمان می‌باشد.
 
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: عدم جانمایی در طرح‌های کمک به تامین مسکن در دست اجرا، عدم سابقه استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت مسکن، دارای قرارداد اجاره به نام فرد تحت پوشش (تاریخ قرار داد اجاره منقضی نشده باشد و موجر و مستاجر فاقد نسبت خویشاوندی نزدیک مانند پدر، مادر، خواهر و همسر ایشان، برادر و همسر ایشان، پدربزرگ و مادربزرگ باشند)، قرار داشتن در دهک یک تا سه درآمدی از دیگر شرایط پرداخت کمک بلاعوض می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.