به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلی پس از «روزی روزگاری» در سریالهای دیگری همچون «چاردیواری»، «دولت مخفی»، «جلال الدین» و «عملیات ۱۲۵» جلوی دوربین رفت.
هرچند نقش «شمر» در سریال «مختارنامه» اعتبار دو چندانی را برای او رقم زد و به نوعی ماندگارش کرد.
این بازیگر که همکاری با امرالله احمدجو را با فیلم «شاخههای بید» آغاز کرده بود، پس «روزی روزگاری» در دیگر سریالهای این کارگردان به نامهای «تفنگ سرپر» و «پشت کوههای بلند» هم بازی کرد.
محمد فیلی میگوید که ماندگار شدن سریال «روزی روزگاری» به دلایل متعددی باز میگردد که در قالب چند جمله گفتن نیست.
این بازیگر اطمینان دارد که نسلهای بعدی هم با این اثر نمایشی جذاب ارتباط برقرار کرده و به تماشایش خواهند نشست. او علاوه بر قصه جذاب، واقعی بودن شخصیت ها، فضا و دکورهای روزی روزگاری را از جمله عوامل ماندگاری این سریال برمی شمرد.
فیلی تاکید میکند که بسیاری از مردم همچنان و با وجود گذشت نزدیک به ۳۰ سال از پخش اولیه روزی روزگاری، همچنان او را با کاراکتر «بسیم» میشناسند.
بیشتر بخوانید
این بازیگر تصریح میکند که سریال «روزی روزگاری» متعلق به همه نسلها است و میتواند مفاهیم اخلاقی را به همه افراد ارائه دهد و منتقل کند.
سریال روزی روزگاری به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو این شبها روی آنتن شبکه آی فیلم است. به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با محمد فیلی، بازیگر نقشهای بسیم و نسیم بیگ در این مجموعه.
این بازیگر درباره ایفای نقش در سریال روزی روزگاری میگوید: نه فقط من، که همه عوامل این سریال، خالصانه و بدون چشمداشت مادی فعالیت کردیم. سریال روزی روزگاری با عشق ساخته شد و همه از جان و دل مایه گذاشتند. به نظرم، این سریال دیگر قابل تکرار نیست.
او در پاسخ به اینکه چگونه شد که برای بازی در نقش بسیم انتخاب شد؟ توضیح میدهد: من با آقای احمدجو آشنایی دیرینه داشتم. وقتی میخواستند فیلم «شاخههای بید» را بسازند از من برای بازی دعوت کردند و این همکاری در سریال روزی روزگاری هم ادامه پیدا کرد.
فیلی درباره سریال روزی روزگاری میگوید: روزی روزگاری به طرز عجیب و غریبی ماندگار شد و مردم همچنان دوستش دارند. مطمئن هستم که نسلهای بعدی هم این سریال را دوست خواهند داشت و از آن استقبال خواهند کرد. آقای احمدجو قصه جذابی را به شکل زیبایی در این سریال روایت کرده است. ضمن آن که فضا و شخصیتهای روزی روزگاری هم به شدت واقعی هستند، حتی لوکیشنهای سریال هم ساختگی نبود و همه سکانسها را در دکورهای واقعی گرفتیم. بخش عمدهای از این سریال ریشه در گذشتهها دارد. زمانی که جادهها ناامن بود و راهزنها فعال بودند، اما نکته جالب توجه این که، نوعی از غیرت، شرف و انسانیت درون همین دزدان هم بوده است. برای مثال، میبینید وقتی مراد بیگ به عنوان سردسته راهزنان، نمک میخورد و نمک گیر میشود حرمت نان و نمکی را که خورده نگه میدارد و از غارت اموال کاروانیان منصرف میشود. مفاهیمی مثل حق نمک این روزها تقریبا فراموش شده و خیلی راحت نمک میخورند و نمکدان میشکنند. آن زمان حتی راهزن هم به یک سری از اصول اخلاقی پایبند بوده است. یا مثلا قلی خان میگوید که پس از سالها راهزنی خواسته یک قافله را به سلامت از صحرا عبور دهد، اما نتوانسته و از این بابت، متاسف و ناراحت است. همه اینها آموزنده است. خودم در خانوادههایی رفت و آمد داشتم که پس از دیدن سریال روزی روزگاری دوباره به چنین ارزشهایی معتقد شده بودند.
او درباره نقشش در سریال روزی روزگاری هم میگوید: هنوز بسیاری از مردم مرا با نقش بسیم به یاد میآورند و هر نقطه از ایران که میروم لطف دارند و اظهار محبت میکنند. هنوز هم بعضی از تکیه کلامهای بسیم را از زبان مردم میشنوم. در مجموع، مخاطبان ارتباط خوبی با سریال و شخصیت هایش برقرار میکنند. اصولا روزی روزگاری به یک نسل خاص تعلق ندارد، بلکه اثری برای همه نسلها است و این قابلیت را دارد که همه مخاطبان از نسلهای مختلف را با خود همراه کند و پای تلویزیون بنشاند.
او به این پرسش که آیا این شبها سریال «روزی روزگاری» را از شبکه آی فیلم میبینید؟ پاسخ منفی میدهد و میگوید: نه متاسفانه، سر کار هستم و نمیتوانم سریال را ببینم؛ البته از پخش دوباره اش هم اطلاع نداشتم.
فیلی در پایان با اعلام اینکه این روزها در فیلم سینمایی «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم بازی میکند، توضیح میدهد: این فیلم یک کار کمدی است و امیدوارم پرفروش شود. متاسفانه فیلمسازان ما برای تامین گیشه و جبران ضرر فیلمهای اجتماعی قبلی شان مجبور هستند که به ساختن فیلمهای کمدی روی بیاورند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/