معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شورای معاونین استان خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی ۱۱ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی ساخته می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سید جواد حسینی درنشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت : اجرای اقدامات طرح نهضت توان افزایی برای توسعه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تلاش داریم تامین شود.

او با بیان اینکه آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه بسیار هزینه‌بر از دانش آموزان عادی است گفت : در وضعیت استاندارد سرانه فضای آموزشی در مدارس عادی ۸.۳ مترمربع است، اما در وضعیت موجود، به طور میانگین برای هر دانش آموز ۵.۳ متر مربع فضا تامین شده است.


بیشتر بخوانید 


حسینی گفت : سرانه فضای آموزشی در مدارس استثنایی در وضعیت استاندارد ۲۸متر مربع است، اما این رقم در وضعیت موجود ۱۰ متر مربع است که بر این اساس فضای استاندارد برای این قشر تامین نشده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره سایر دستاورد‌های سفر به خراسان شمالی گفت: در این استان ۱۱ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه اکنون هزار و ۶۰۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سطح کشور وجود دارد که بر این اساس، ۲۱۰ مدرسه کم است و باید ساخته شود، گفت: در این زمینه از اسفند پارسال تاکنون ساخت ۸۲ مدرس وارد مرحل عملیاتی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۴ مدرسه از مدارس مزبور، برای طیف اوتیسم است گفت : سهم هر استان از ساخت ۲۱۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، مشخص شده است که سهم این استان ۱۱ مدرسه است، در این زمینه از مسوولان خراسان شمالی انتظار می‌رود زمین مورد نیاز را تامین کنند و ما نیز اعتبار مورد نیاز برای ساخت را از خیران تامین می‌کنیم.

او با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در ۱۵ استان از داشتن سالن ورزشی مخصوص بی بهره اند گفت: خراسان شمالی از استان‌های بهره‌مند در این زمینه است، اما ساخت سالن‌های ورزشی ۲۰۰ مترمربعی در ۳۵۰ مدرسه سطح کشور در دستور کار است که سهم خراسان شمالی از این سالن‌های درون مدرسه ای، هشت سالن است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.