۹ مرکز جامع سلامت برکت در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۹ مرکز جامع سلامت امروز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استاندار و مسوولان سیستان و بلوچستان بطور همزمان در سراسر استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا راشکی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح  ۹ مرکز جامع سلامت که به صورت نمادین در مرکز جامع سلامت بخش نصرت آباد زاهدان برگزار شد  اظهار داشت: برای راه‌اندازی این مراکز جامع سلامت در استان ۱۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار از سوی این ستاد هزینه شده است.

علیرضا راشکی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این ستاد ساخت ۸۸ مرکز بهداشتی و درمانی را در استان سیستان و بلوچستان بر عهده گرفته است.

او  افزود: از این تعداد، با بهره برداری از ۹ مرکز امروز تاکنون ۷۶ مرکز به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۱۲ مرکز دیگر نیز در دست انجام است و پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان گفت: این ستاد تاکنون با اجرای ۱۰ هزار و ۶۰۲ طرح افزون‌بر ۱۰ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

راشکی اظهارداشت: عمده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده این مدت با افزون‌بر ۸۷۵ میلیارد تومان به توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی و بیش‌از ۷۷ میلیارد تومان به مدرسه سازی اختصاص دارد.

او  ادامه داد: همچنین بنیاد برکت اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع محور(سحاب) را در ۲۰ شهرستان با هدف ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های پرورش دام سبک، بلدرچین، زنبورداری، خیاطی و سایر مشاغل خرد خانگی مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۲۳۱ نفر در این استان با راه‌اندازی ۹ هزار و ۷۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است.

او گفت: همچنین ۲۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۸۲ میلیارد ریال نیز نهایی شده که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۱۶۷ نفر را فراهم کند.

راشکی بیان کرد: این ستاد همچنین در حوزه امور زیربنایی اقدامات ارزشمندی در سیستان و بلوچستان انجام داده که ساخت ۱۴۳ مدرسه با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان، ۵۸ مسجد با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۶۸ مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت با حجم سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان و ۱۲۱ طرح در سایر امور زیربنایی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان از آن جمله محسوب می‌شود.

او اظهارداشت: بنیاد برکت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) ساخت ۸۵۱ واحد مسکونی محرومین را با اعتبار بیش‌از ۳۰ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در دست اجرا دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در سالجاری ساخت ۲۱۰ باب مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول نیز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار بیش‌از ۲۹ هزار و ۸۶۰ میلیون ریال در حال اجراست.

 محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امروز با سفر به زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان مرکز نوآوری اجتماعی احسان دانشگاه سیستان و بلوچستان را افتتاح و در دیدار با استاندار تفاهمنامه همکاری برای پیشرفت و اشتغالزایی این استان را امضا کرد.

اهدای جهیزیه به نوعروسان سیستان و بلوچستان در زاهدان از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به زاهدان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار