مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: دستور عمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در ۱۷ ماده بومی‌سازی و ابلاغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای بوشهر با موضوع هماهنگی برنامه‌های ماه محرم برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در این نشست که در صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه دستورعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا تنظیم شده و وزارت کشور آن را به استانداری‌ها ابلاغ کرده است، گفت: برای مراسم محرم با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی، استاندار و سایر مسئولان استانی، دستورعمل ابلاغی در ۱۷ ماده بومی‌سازی و ویرایش شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: یکی از بند‌های مهم این شیوه‌نامه، الزام هیات‌ها برای ثبت نام در سامانه بیرق و گرفتن مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برای رعایت  شیوه‌نامه‌های ستاد مبارزه با کرونا است.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صداوسیما برای اطلاع‌رسانی عمومی در مورد دستورعمل عزاداری‌های ماه محرم ادامه داد: استقبال هیات‌های مذهبی از ثبت نام در سامانه بیرق خوب بوده است به نحوی که استان بوشهر جزء ۶ استان برتر کشور در صدور مجوز به هیات‌های مذهبی در عزاداری ماه محرم به حساب می‌آید.

در این نشست اعلام شد تهیه و پخش برنامه‌هایی از تلاش هیات‌های مذهبی برای برگزاری عزاداری‌ با رعایت ضوابط بهداشتی و تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصاحبه با شخصیت‌های اثرگذار مانند هنرمندان ورزشکاران و چهره‌های مذهبی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای بوشهر نیز به برگزاری جلساتی برای هم افزایی و همراه کردن مردم به رعایت دستورعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ایام ماه محرم اشاره کرد وگفت: برنامه‌های امسال صدا و سیما در ایام محرم در چارچوب ضوابط ستاد مبارزه با کرونا و با هماهنگی و تایید سازمان تبلیغات اسلامی پخش می‌شود.

سید حسین ناظر بیان کرد: دشمنان اسلام می‌خواهند از این شرایط حداکثر استفاده را کنند و باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اقدامات مناسب را انجام بدهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.