مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغی جرم است و در سال جاری نیز ۱۹ پرونده تغییر کاربری در این اراضی به دستگاه قضایی شهرستان ارجاع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عزت اله نباتی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برخورد با پدیده تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز موضوع مهمی است که متولی نظارت آن این اداره با همکاری سایر دستگاه‌ها، مردم و دهیاران است.

او اظهارداشت: در برخی روستا‌های خوش اب و هوا‌ی بروجرد برخی افراد سودجو دنبال تغییر کاربری اراضی هستند، که طبق مقررات، این اداره با همکاری سایر بخش‌ها وظایف قانونی خود را در پیشگیری و مقابله انجام می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: با شناسایی این تعداد پرونده ممانعت لازم از تغییر کاربری هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی باغی و اراضی کشاورزی شهرستان انجام شد.

او اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغ‌ها باید در چارجوب مقررات و هماهنگی باشد و اولویت این اداره نظارت است که تاکنون اقدام‌های خوبی صورت گرفته و همچنان ماموریت‌های محوله را انجام میدهد.

نباتی تاکید کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از افراد اقدام به تغییر کاربری اراضی کرده اند و سال گذشته نیز ۲۴ پرونده به دستگاه قضایی معرفی و برای ۱۰ پرونده منجر به صدور رای شده است.

او یادآور شد: مردم باید در این خصوص روستاها، دهیاران و شورا‌های اسلامی را یاری دهند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام برای تغییرکاربری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی همکاری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با انجام هر ساخت و ساز غیر مجاز بخشی از اراضی مستعد و باغات تخریب می‌شود بنابراین برای هرهکتار تخریب هشت میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

او افزود: افرادی که می‌خواهند در محل زمین کشاورزی یا باغ خود ساخت و ساز کنند باید مجوز لازم را از جهاد کشاورزی دریافت کنند، زیرا ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی آن هم بدون برگ سبز تغییر کاربری محال است و حتما باید برای این منظور از اداره جهاد کشاورزی و امور اراضی مجوز بگیرند.

نباتی بیان کرد: هرگونه خاک‌ریزی یا خاک برداری و شن ریزی، سیمان و ابزار و آلات ساخت و ساز در محل مصداق تغییر کاربری است و جرم محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار داشت از تمامی بنگاه‌های معاملاتی و کسانی که در کار خرید و فروش هستند می‌خواهم بدون در دست داشتن برگ سبز تغییر کاربری مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی به منظور بهره‌برداری‌های خاص نکنند چرا که در صورت مشاهده برابر قانون برخورد می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: حفظ اراضی کشاورزی با همکاری مردم و مسئولان و همراهی دهیاران و شورای روستا‌ها مورد توجه است که طبق مقررت اعمال می‌شود.

او ادامه داد: از مجموع ۶۹هزار هکتار اراضی کشاورزی در بروجرد حدود ۱۳هزار هکتار را باغات شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.