لزوم بروزرسانی اطلاعات کلی واحد‌های تولیدی کردستان در سامانه توانیران

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:می‌طلبد واحد‌های تولیدی استان کردستان توانمندی‌های خود را در سامانه توانیران ثبت و بروزرسانی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پیمان الماسی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نهضت ساخت داخل به عنوان مهمترین راهبرد جهش تولید برای حمایت از واحد‌های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه پیش نیاز اصلی این حمایت در اختیار داشتن اطلاعات کامل محصولات تولیدی واحد‌های تولیدی است، افزود: سامانه‌ای با عنوان توانیران برای به‌هم رسانی نیازمندی‌ها (مصرف کننده) و توانمندی‌ها (تولید کنندگان) طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه اطلاعات کلی واحد‌های تولیدی استان در سامانه توانیران به آدرس www.tavaniran.ir درج شده، ولی کافی نیست، افزود: می‌طلبد واحد‌های تولیدی استان با مراجعه به این آدرس نسبت به بروزرسانی اطلاعات واحد و محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

الماسی یادآور شد: اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم گیری در خصوص امکان تامین اقلام مورد نیاز کشور قرار می‌گیرد و از واردات کالا‌های مشابه وخروج ارز جلوگیری بعمل آید.

او تاکید کرد: درج نکردن اطلاعات دقیق محصولات واحد‌های تولیدی منجر به عدم شناسایی اقلام تولیدی آن واحد‌ها شده و به تبع آن موجب عدم برخورداری از حمایت‌های آتی در خصوص ممانعت از واردات کالا‌های مشابه خواهد شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از مدیران واحد‌های صنعتی استان درخواست کرد تا ۱۰ شهریور نسبت به بروزرسانی دقیق اطلاعات فنی مربوط به محصولات در سامانه توانیران اقدام کنند.

الماسی گفت: درج کامل اطلاعات محصول و استاندارد‌های مربوطه ضروری است و فقط اقلام اظهار شده در سامانه از سوی مراجع مربوطه قابل شناسایی و حمایت هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار