رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: نصب پنل‌های خورشیدی نویدی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد است.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان زیرپوشش، طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان مهاباد اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ پرونده نصب پنل خورشیدی بررسی و برای اهدای تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۸ پنل در بخش مرکزی و مابقی در بخش خلیفان نصب خواهد شد.


بیشتر بخوانید


خضری افزود: برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از محل تسهیلات کمیته امداد امام (ره) وام پرداخت خواهد شد.

او اضافه کرد: در قالب این طرح هر پنل خورشیدی که ظرفیت تولید ۵ کیلووات ساعت برق دارد به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده و اداره برق نیز به مدت ۲۰ سال برق تولیدی را به صورت تضمینی از آن‌ها خریداری می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اذعان کرد: پنل‌های خورشیدی یکی از برنامه‌هایی است که در سال ۹۸ در دستور کار قرار دادیم و امسال ۳۰ طرح در این زمینه سهم مهاباد است و خانواده‌های تحت حمایت می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی در این زمینه تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول در مهاباد تصریح کرد: راه اندازی مشاغل خانگی راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و گام برداشتن در مسیر تولید است. راهی که با توسعه و ایجاد اشتغال پایدار هموارتر می‌شود.

خضری گفت: بر اساس این طرح خانواده‌های زیرپوشش و افرادی که توانایی کار فیزیکی ندارند در صورت راه‌اندازی و نصب این پنل‌ها در محل زندگی آن‌ها، می‌توانند از محل برق تولیدی و فروش آن به شرکت توزیع برق از درآمد مناسبی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.