بیرانوند گفت: نکات بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را به هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی برای برگزاری مراسم‌های سواگواری ایام محرم ابلاغ شود.

محسن بیرانوند رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: مراسم های عزاداری ماه محرم براساس نکات بهداشتی اعلام شده برگزار و  اصول بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را به هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی ابلاغ شود.

او بیان داشت: انجام فرایض و برنامه‌های دینی یکی از آداب و رسوم مسلمانان و دینداران بوده و به شمار می رود، اما باید توجه داشت که در همین معارف اسلامی و دینی رعایت اصول و قواعد و قوانین شرعی از جمله حق الناس و پیروی از، ولی فقیه و مرجع تقلید نیز آمده و تاکید شده است.

بیرانوند در ادامه افزود: بر همین اساس شایسته است بر هر فرد مسلمان و دینداری که قصد برپایی و برگزاری مراسمات و عزاداری ماه محرم را در شرایط حساس کنونی دارد، ابتدا باید اصول و نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده و درصورت مساعد بودن شرایط بهداشتی به انجام این فرایض بپردازد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: کارگروهی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تشکیل گردیده تا سایر موازین و نکات بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را به هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی که قصد برپایی و برگزاری مراسمات و سواگواری ایام محرم و شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) را دارند، ابلاغ نموده و نسبت به رعایت الزامات و موارد ذکر شده ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.