استاندارگلستان از افتتاح و آغاز ساخت طرح‌ها در هفته دولت با اشتغال ۸ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در مراسم متمرکز افتتاح طرح‌های گرامیداشت هفته دولت گفت: بمناسبت هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در استان ٣هزار و٥٠٠ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با هزینه ٤ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان  افتتاح یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

او ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای ٨ هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

استاندار گفت: میزان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح‌ها دو برابر پارسال است که بیش از ٢هزار میلیارد تومان آنرا بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است.

استاندار گلستان یادآور شد: افزایش تعداد و رقم سرمایه گذاری طرح‌ها در گلستان در شرایطی است که دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و علاوه بر آن جمهوری اسلامی با محدویت تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه روبروست و گلستان علی رغم دو مشکل در سال گذشته با سیل و رانش زمین نیز روبرو بوده است.

 حق شناس گفت: در سال گذشته بانک‌های استان بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده اند و اگر برای ایجاد هر شغل یک میلیارد اعتبار نیاز باشد باید به ۱۸ هزار شغل منجر شود، اما به دلیل اینکه بخشی از این تسهیلات در قالب استمهال بوده چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: اگر منابع بانکی را در راستای اجرای طرح های مختلف تعریف کنیم یقینا به اشتغالزایی منجر خواهد شد کمااینکه در راستای اجرای زیرساخت‌های فاز ۶ هزار هکتاری سایت پرورش میگو با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و بانک صادرات مقرر شده این بانک بیش از  هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گمیشان انجام دهد.

استاندار گلستان بیان کرد: تکمیل زیر ساخت‌های استان و استفاده از ظرفیت بخش خصوی با استفاده از جذابیت‌هایی که برای آنان ایجاد خواهیم کرد نقش بسزایی در اجرای طرح ها و اشتغالزایی دارد.
 
حق شناس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه با همکاری اداره کل اطلاعات، سپاه استان، اداره کل دادگستری، دادستان مرکز استان و معاونین استاندار گره اصلی مسئله پتروشیمی در گلستان گشایش یافته و امیدواریم با توجه به آمادگی صدردرصدی سرمایه گذار، در هفته دولت سال آینده شاهد بهره برداری و یا پیشرفت قابل قبولی در این پروژه به عنوان یکی از مطالبات بحق مردم باشیم.

او افزود: با توافق وزیر نفت بزودی عملیات اکتشاف نفت در شهرستان گمیشان آغاز می‌شود و دکل اکتشاف نفت می‌گردد و نکته قابل توجه آن است که در دنیا از هر ۳ چاه یکی به نفت می‌رسد، اما در ایران از هر دو چاه یکی به محصول نهایی نفت یا گاز می‌رسد که یقیناً اجرای این طرح تاثیر بسزایی در آینده استان خواهد داشت.

استاندار گلستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست اقدامات لازم را در زمینه تبصره ۱۹ و اعتبار ۶۷۲ میلیارد تومانی که دولت برای مولد سازی در این بخش قرار داده صورت دهند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.