رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه گفت: به جز یک باب پاساژ، به طور متوسط تا ۹۰ درصد مجنمع‌های تجاری این شهرستان فاقد اصول ایمنی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد آزمون رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت حیدریه در جلسه بررسی چالش‌های ساخت و ساز دراین شهرستان، گفت: این بدان معنا است که برخی ساختمان‌ها به دلیل عمر زیاد و برخی ساختمان‌های تازه تاسیس شده به دلیل کم‌توجهی به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، فاقد آن استحکام مورد قبول نظام مهندسی ساختمان هستند.

او افزود: البته این مشکل محدود به تربت‌حیدریه نیست، زیرا به دلیل فقدان یا کمبود نیرو‌های متخصص در کشور این مشکل وجود دارد که البته در سال‌های اخیر بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نیرو‌های متخصص وارد کار شده‌اند.

رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت حیدریه ادامه داد: در عین حال معتقد هستیم هر قدر سطح آگاهی‌های عمومی بالاتر برود، نتایج بهتری در حوزه ساخت و ساز حاصل می‌شود و افراد متخصص را پاسخگوتر می‌کند.

آزمون بیان کرد: رسانه‌های جمعی بهترین کمک ما برای معرفی سره از ناسره و خبر موثق از خبر جعلی هستند.

او تصریح کرد:شیوه ساخت و ساز و نظارت ضعیف توسط اجراییات شهرداری به حالت فاجعه در آمده‌است و اینجا است که موضوع پیشگیری مطرح و مسئولان فرادستی باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج بدهند.

رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت حیدریه تاکید کرد: گواه این ادعا پیگیری جدی ما در حوزه آسانسور از سال ۹۶ به این سوی است که به جد دنبال می‌شود و این در حالی است که شیوه صدورپایان‌کار توسط شهرداری بیانگر آن است که ساخت آسانسور را آن قدر جدی نگرفته‌اند.

زهید زارعی عضو دیگر سازمان نظام مهندسی تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه میزان ساخت و ساز صدور پروانه از سال ۹۶ به این سو نزدیک به ۵۰۰ هزار مترمربع می‌رسد، گفت: این رقم معادل ساخت و ساز و صدور پروانه بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ است و بر این اساس معتقدیم در سال‌های اخیر سطح ساخت و ساز در این خطه با رشد صعودی همراه بوده‌است.

او افزود: البته دغدغه اصلی ما این است ۵۰ درصد این ۵۰۰ هزار مترشامل ساختمان‌های ۴، ۵، ۶ و ۷ سقف و این بیانگر آن است در این حوزه اتفاقاتی دارد می‌افتد و آن ندیده گرفتن اصول استاندارد سازی است، زیرا متاسفانه در نگاه مردم رعایت اصول ایمنی و استاندارد یه پدیده لوکس تلقی می‌شود.

سایر خواجگی عضو دیگر نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه گفت: تغییر معماری سنتی به شیوه‌های جدید از وظایف ما نیست مگر آن که حوزه مدیریت شهری از ما طرح و مدل پیشنهادی بخواهند.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.