رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: به دلیل وجود فضا‌های باز و گسترده در دانشگاه‌ها جهت تجمع بعضی از دانشگاه‌ها میزبان هیئات شهر‌ها هستند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: در ایام تعطیلی دانشگاه‌ها مجموعه هیئت های دانشجویی هستند که مورد اقبال نخبگان دانشگاهی و فضای شهر‌هاست که این هیئات در این ایام برنامه‌های خودشان را برگزار می‌کنند.

او افزود: هیأت‌های دانشجویی در دهه اول محرم برنامه ریزی کرده اند که فعال باشند. با شروع ترم اگر شرایط به گونه‌ای باشد که دانشجویان در دانشگاه حضور داشته باشند، خارج از دهه اول محرم در دهه‌های بعدی قطعاً هیئت‌ها فعال هستند. اتفاق دیگری که صورت گرفته است این است که به دلیل وجود فضا‌های باز و گسترده در دانشگاه‌ها جهت تجمع با رعایت مسائل بهداشتی بعضی از دانشگاه‌ها میزبان هیئات شهر‌ها هم هستند از این جهت دانشگاه‌های ما متبرک به هیئات حسینی شهر می‌شوند.

رستمی تصریح کرد: این موضوع به همه دفاتر نهاد در سطح کشور و مسئولان آن ابلاغ شده است که به استقبال هیئت‌های داخل شهر بروند و به آن‌ها اطلاع بدهند که این فضا‌ها در داخل دانشگاه موجود است که  این اتفاق در حال انجام است و دانشگاه‌ها متبرک به حضور هیئات حسینی هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  تصریح کرد: در گذشته یکی از کارکرد‌های هیئات مذهبی ایجاد الفت و صمیمیت بین بخش‌های مختلف جامعه بود، این اتفاق بسیار مبارکی است. امسال بواسطه اینکه شرایط خاصی در جامعه وجود دارد به همین دلیل قطعاً مناسبات و ضوابط جدید بر جامعه حاکم می‌شود و خود به خود ظرفیت‌های جدیدی هم شناخته می‌شود یعنی فضا‌های دانشگاهی که قبلاً ممکن بود هیئتی احساس نیاز به حضور در آن نداشته باشد و یا بالعکس، اما امسال یک تلفیقی بین جامعه شهری و جامعه دانشگاهی رخ داده است .


بیشتر بخوانید


او درباره کرسی‌های آزاداندیشی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی جزو ضرورت‌های جامعه است و تلاش‌هایی در دوره‌های گذشته صورت گرفته است. در فضای امروزی تلاش می‌کنیم جریان نخبگانی متولی برگزاری کرسی‌ها شوند و به صورت مسئله‌ محور وارد کار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار