سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهارداشت : به منظور تسهیل در فرایند ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در توقفگاه و ایجاد حس رضایتمندی دربین شهروندان دستورالعمل جدیدی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تهیه و ابلاغ شده است.
او افزود: درفرایند جدید دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مسئولیت کلیه ترخیص سامانهای وسایل نقلیه توقیفی را بر عهده خواهند داشت.
سرهنگ کهزادی در ارتباط باشیوه جدید ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در توقفگاه توضیح داد:مالک یا متصرف قانونی وسیله نقلیه توقیفی بدون مراجعه به پلیس راهور بدوا در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام به ارائه مدارک مثبته مالکیتی و هویتی و تسویه مفاصاحساب کرده و پس از احراز هویت مراجعه کننده و بررسی اصالت مدارک توسط کارشناس دفاتر پلیس + ۱۰ و اسکن آنها درسامانه، مراتب از طریق سامانه به پلیس راهور واجد صلاحیت ترخیص ارسال میشود.
رئیس پلیس راهور استان ایلام بیان داشت : پس از بررسی اسناد توسط کاربر پلیس راهور ازطریق سامانه، حداکثر ظرف مدت ۵ دقیقه پس از وصول درخواست و ثبت نتیجه در سامانه مذکور، چنانچه منعی برای ترخیص وجود نداشته باشد کاربر راهور بلامانع بودن ترخیص وسیله نقلیه را تایید و دفتر پلیس +۱۰ پس از دریافت هزینههای لازم از مالک و ثبت دریافت هزینهها درسامانه پارکینگ، ایشان را جهت دریافت وسیله نقلیه خود به توقفگاه معرفی میکند.
سرهنگ کهزادی گفت:درمرحله پایانی فرایند ترخیص، متصدی پارکینگ پس از تطبیق وسیله نقلیه باسامانه درصورت وجود همخوانی بین وسیله نقلیه و دستور ترخیص، اجازه خروج آن از سامانه ثبت و وسیله نقلیه را تحویل مالک یا متصرف و یا نماینده قانونی مینمایند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در پایان، تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، پیشگیری از رسوب وسایل نقلیه درتوقفگاه، کاهش هزینهها و حفظ اموال و حقوق شهروندی را از جمله مزایای روش جدید دانست.
انتهای پیام / غ