متخصصان می‌گویند سال‌ها زمان نیاز است تا مدارس به حالت پیش از شیوع کرونا باز گردند و کودکان آخرین افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، دولت‌ها اقدام به تعطیلی مدارس و برگزاری آموزش از راه دور به صورت مجازی کردند. کشور‌ها امیدوار هستند با آغاز سال تحصیلی جدید بتوانند شرایط را برای میزبانی مدارس از دانش آموزان محیا کنند. با این حال، متخصصان می‌گویند شاید این امکان میسر نباشد.

بر این اساس، متخصصان می‌گویند احتمالاً سال‌ها طول خواهد کشید تا دانش آموزان بتوانند مانند گذشته بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مدارس بازگردند. با این حال، بازگشایی مدارس و دانشگاه به یک چالش سیاسی میان موافقان و مخالفان تبدیل شده است.

برای آنکه مدارس به شرایط طبیعی خود بازگردند باید ایمنی گله‌ای در جامعه حاصل شود. ایمنی گله‌ای به حالتی اطلاق می‌شود که ۶۰ تا ۸۰ درصد از مردم جامعه در مقابل ویروس مقاومت پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


پائول اوفیت، مدیر مرکز واکسیناسیون کودکان آمریکا در این باره گفت: ما باید بتوانیم در زمانی که واکسنی وجود ندارد، برای کنترل و مهار ویروس فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت عمومی را رعایت کنیم. حقیقت این است که در برخی مدارس برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی با مشکل مواجه هستیم.

مقامات بهداشت آمریکا اعلام کردند باید برای واکسیناسیون عمومی به واکسنی با اثرگذاری دستکم ۷۵ درصد دست یابیم. در صورت دستیابی به این واکسن کودکان و زنان باردار به دلیل آسیب پذیری بیشتری که نسبت به افراد سالم و بزرگسال دارند، در مرحله آخر آن را دریافت خواهند کرد.

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است واکسن موثر برای ویروس کرونا احتمالا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. برخی کشور‌های غربی از جمله آلمان، انگلیس و آمریکا پیش بینی کرده اند بتوانند فرآیند واکسیناسیون عمومی را از ماه ژانویه آغاز کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن کرونا ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار