شرکت توئیتر در گزارش اخیر خود جزئیات درخواست دولت‌های مختلف درباره کاربران این مجموعه را با رسانه‌ها به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هر شش ماه یک‌بار، شرکت توئیتر گزارش شفافیت از عملکرد کل مجموعه خود را به اشتراک می‌گذارد. در این گزارش توئیتر مشخص می‌کند که چه تعداد حساب کاربری وابسته به دولت‌های مختلف از فعالیت ممنوع شده‌اند و هر دولت چند بار درخواست دریافت اطلاعات کاربران را از این شبکه اجتماعی داشته است.

به تازگی نیز شرکت توئیتر این گزارش را منتشر کرده و داده‌های مورد نظر را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. گزارش شفافیت شامل خلاصه‌ای از گزارش‌های پیشین نیز می‌شود که با تحلیل داده‌ها همراه است. این گزارش همچنین به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و پرتغالی قابل بررسی است.

مسئولان شرکت توئیتر در وبلاگ رسمی این شرکت نوشتند: "هدف ما آن است که گزارش شفافیت خود را ساده‌تر از همیشه به سراسر دنیا ارائه دهیم تا افراد بتوانند به راحتی متوجه آن شوند و گزارش را درک کنند". داده‌های قرار گرفته در آخرین گزارش عرضه شده مربوط به تاریخ ۱ جولای تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ است. گفته می‌شود گزارش مربوط به ۱ ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه خواهد شد.

گزارش شفافیت توئیتر عرضه شد


بیشتر بخوانید


جزئیات گزارش شفافیت توئیتر

بر اساس گزارش عرضه شده جدید، شرکت توئیتر طی مدت زمان مذکور ۲۶ هزار بار درخواست دسترسی به داده‌ها را از سوی دولت‌های مختلف دریافت کرده که نسبت به شش ماه گذشته با ۲۱ درصد افزایش تقاضا روبه‌رو بوده است. کشور‌هایی که بیشترین تعداد درخواست دسترسی به داده‌ها را ارسال کردند به ترتیب آمریکا، ژاپن، فرانسه، هند، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و آلمان هستند. این کشور‌ها ۴۰ درصد از کل درخواست‌های ارسال شده را تشکیل می‌دهند و مابقی تقاضا مربوط به دیگر کشور‌ها است.

در ادامه شرکت توئیتر میزان حذف محتوای کاربران به درخواست دولت‌ها را مشخص کرد که با ۴۷ درصد رشد در شش ماه اخیر مواجه بود. بر اساس گزارش توئیتر ۸۰ درصد درخواست حذف محتوا از سوی دولت‌های ژاپن، روسیه و ترکیه ارسال شده بود. در ادامه نیز کشور‌هایی مانند کره جنوبی و هند قرار داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار