طرح "مساجد قرارگاه مهر و امید" با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بیش از ۱۴۰ مسجد استان اصفهان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حمید صادق زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفت , گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح "مساجد، قرارگاه مهر و امید" با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی  ، در بیش از ۱۴۰ مسجد استان اصفهان اجرا می‌شود. در این طرح مسجد سنگری برای کاهش اختلافات و حل مشکلات و دغدغه‌های خانواده و جامعه می‌شود و تا حد مکن سعی در برطرف کردن این معضلات دارد.

او ادامه داد: بالندگی و شور و نشاط در مسجد بسیار مهم است و که باید علاوه بر بحث اقامه نماز و عبادت به به آن توجه کرد، در طرح " مساجد قرارگاه مهر و امید" مسجد باید محور محله بدون فقر، اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی باشد، مسجد باید محور ترغیب به ازدواج، شور و نشاط فرهنگی، رسیدگی به امور خانواده ها، شناسایی نیازمندان و ... باشد.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: در زمان شیوع  ویروس کرونا مساجد در کنار فعالیت‌های خود اقدام به ایجاد پایگاه‌های سلامت کردند، کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مساجد راه اندازی شد، کمک‌های مومنانه و طرح‌های همدلی رونق گرفت و همه این موضوعات نشان داد که مذهب پویا در مساجد به کمک مردم شتافته و همین امر مردم را به حضور در مساجد ترغیب کرد.

حجت الاسلام حمید صادق زاده گفت: این طرح با محوریت امام جماعت مساجد انجام می‌شود و با هماهنگی برخی دستگاه‌ها قصد داریم این طرح را به طور کشوری هم اجرا کنیم، البته سازمان‌هایی مانند ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد امور مساجد، ناجا و کمیته امداد هم خیلی به انجام این طرح کمک کردند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار