مسئول تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره اقدامات گروه‌های جهادی در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ و نوروز ۹۹ توضیحاتی داد.

عبدالله دارایی مسئول تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سه سال گذشته بسیاری از گروه‌ها و تشکل‌های جهادی و مردمی با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) توانسته اند بسیاری از مأموریت‌های مردم نهاد اعم از اقدامات عمرانی، درمانی، اشتغال، فرهنگی و معیشتی را در قالب مردمی سازی اقدامات امداد عملیاتی کنند.

او گفت: کمیته امداد در سال‌های اخیر توانسته در مواجهه با تشکل‌های مردم نهاد نقش رگلاتوری و حاکمیتی را به درستی انجام دهد و در مقابل گروه‌ها و تشکل‌ها نیز با حمایت‌های مردمی خود توانسته اند بسیاری از مأموریت‌های منتهی به محرومان را انجام دهند.

دارایی با بیان اینکه ۸۶۲ گروه جهادی با کمیته امداد همکاری می‌کنند، افزود: حوزه‌های فعالیت گروه‌های جهادی شامل حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اشتغالزایی، درمانی و معیشتی است.

مسئول تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره خدمات ارائه شده در حوزه بهداشتی و درمانی تصریح کرد: گروه‌های جهادی ۶ هزار و ۴۰۰ ویزیت بهداشتی و درمانی انجام داده اند و خدمات آن‌ها شامل دندانپزشکی، مامایی، اطفال، مشاوره و آموزشی است.

او با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۳۲۵ دوره فرهنگی برگزار شده است، افزود: برنامه‌های دوره‌های آموزش فرهنگی گروه‌های جهادی شامل برگزاری کلاس‌های عقیدتی، اردو‌های زیارتی، آموزشی و ورزشی است.

دارایی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال ۹۸ و نوروز ۹۹، ۳۳۹ باب مسکن توسط گروه‌های جهادی احداث شده است و تعمیر و تکمیل ۴۸۳ باب مسکن نیز انجام شده است.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۲۶ واحد سرویس بهداشتی و حمام احداث شده است، گفت: ۱۷ هزار سبد کالا برای محرومان و ۶۲ جهیزیه تهیه شده است.

مسئول تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: ۸۲۴ بسته لوازم تحریر به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند توسط گروه‌های جهادی اهدا شده و ۶۸۲ مورد خدمت ضروری نیز به نیازمندان ارائه شده است.

دارایی با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال ۹۸ و نوروز ۹۹، ۱۶۰ طرح اشتغال راهبری شغلی شده اند، افزود: ۱۵۲۰۳۳۱ پرس غذای گرم توسط گروه‌های جهادی در قالب اطعام مهدوی طبخ شده است.

او از توزیع ۳۲۸۴۹۱ بسته غذایی میان نیازمندان در قالب کمک مومنانه خبر داد و گفت: ۲۱۲,۸۹۶,۷۱۹,۰۰۰ ریال ارزش کل خدمات ارائه شده در همکاری تشکل‌های جهادی و بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) در نوروز ۹۹ و شش ماهه دوم ۹۸ بوده است.

دارایی گفت: ۷۴۱,۷۶۵,۶۶۰,۰۰۰ ریال ارزش کل خدمات ارائه شده تشکل‌های جهادی و بسیج سازندگی با کمیته امداد در نوروز ۹۹ در راستای کرونا و ۶۳۳,۹۵۱,۰۷۲,۵۰۰ ریال ارزش ریالی خدمات ارائه شده تشکل‌های جهادی و بسیج سازندگی با کمیته امداد در ماه مبارک رمضان در راستای طرح همسفره و اطعام مهدوی بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار