رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر عراق، مدعی شد حضور نظامی آمریکا در عراق برای مقابله با تهدیدات ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه طی دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خبر از عقب نشینی تعداد زیادی از نیرو‌های آمریکایی در عراق داد و گفت: باقی‌مانده نظامیان آمریکایی نیز بزودی از عراق خارج خواهند شد.

ترامپ افزود: بیشتر نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج شده‌اند و تعداد کمی از سربازان آمریکایی در این کشور باقی مانده اند. حضور نظامیان آمریکایی در عراق برای مقابله با تهدیدات احتمالی از جانب ایران است. ما از کابینه الکاظمی حمایت می‌کنیم. ما طی یک دوره سه ساله نظامیان خود را از عراق خارج خواهیم کرد. 

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد واشنگتن در پروژه‌های استخراج نفت در عراق حضور فعالی دارد. ما در نظر داریم تعداد محدودی از نظامیان خود را همچنان در سوریه حفظ کنیم. واشنگتن به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد و برنامه‌های الکاظمی برای اصلاح اقتصاد عراق را تایید می‌کند.

ترامپ به امضای یادداشت تفاهم برای حمایت از بخش بهداشت عراق اشاره کرد و گفت آمریکا و عراق برای ایجاد یک گارگروه ویژه برای گفت‌وگو در خصوص بازآرایش نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق توافق کردند.

ترامپ همچنین اعتراف کرد آمریکا در آستانه خروج کامل در عراق قرار دارد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق هم در این نشست گفت: واشنگتن در زمینه شکست گروه داعش و سرنگونی صدام به عراق کمک کرده است.

تقدیر الکاظمی از ترامپ در حالی رقم می‌خورد که به گفته خود ترامپ، اوباما و کلینتون عامل اصلی ایجاد داعش در عراق و سوریه بوده‌اند. در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و سایر فرماندهان مقاومت، پارلمان عراق به اخراج فوری نظامیان آمریکایی رای مثبت داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
وس با این منطق لازمه ایران هم برای مقابله با تهدیدات آمریکا در ونزوئلا حضور نظامی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
داعش که سگ هارخودتونه عمه هیلاریت گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
چقدرم موفق بودین لعنتی ترامپ!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
معلومه امریکا نوکر عراق است
Netherlands
musavi
۰۱:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
خیلی بیجا کردی ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
یا حیدر کرار
۲۳:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
کاش یه قطره از وجود جوانای حشدالشعبی در تو بود ک اگه بود الان یه امریکایی در خاک کشورتون وجود نداشت... فقط باید تاسف خورد فقط...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نمک‌خوردن‌نمک‌دان‌شکستن‌‌کار‌اعراب‌است
آخرین اخبار