وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مصطفی الکاظمی و مایک پمپئو بر تداوم تصویب اصلاحات اساسی اقتصادی در عراق و تقویت روابط تجاری تاکید کردند که به نفع هر دو کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در حاشیه گفتگوی راهبردی آمریکا و عراق در واشنگتن با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود پمپئو از انتخابات زودهنگام سال آینده عراق و همچنین نیاز فوری به توافقنامه بودجه اقلیم کردستان حمایت کرد.

اورتگاس اضافه کرد: وزیر خارجه آمریکا به نخست وزیر عراق وعده داد واشنگتن به چالش‌های عظیم اقتصادی که عراق با آن به ویژه در مقابله با کووید-۱۹ و کاهش قیمت نفت مواجه است، توجه کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: دو طرف همچنین بر تداوم تصویب اصلاحات اساسی اقتصادی در عراق و تقویت روابط تجاری آمریکا- عراق تاکید کردند که به نفع هر دو کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: پمپئو و الکاظمی همچنین درباره راه‌هایی بحث کردند که از طریق آن‌ها آمریکا می‌تواند به پشتیبانی طولانی مدت از نیرو‌های امنیتی عراق و نهاد‌های امنیتی غیرنظامی، از جمله تلاش‌های عراقی برای اصلاحات بخش امنیت داخلی ادامه دهد.

الکاظمی در صدر هیاتی شامگاه سه‌شنبه برای دیدار با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار