۶ محصول کشاورزی سیستان وبلوچستان نشان استاندارد دریافت کردند

رییس گروه محیط زیست وسلامت غذای، جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان موفق به اخذ گواهی استاندارد تولید برای ۶ محصول کشاورزی شد.

منصور عدل  رییس گروه محیط زیست وسلامت غذای، جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در نخستین اجرای طرح استاندارد سازی و ثبت محصولات گواهی شده و ارگانیک در سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌های سازمان جهادکشاورزی این استان، شش محصول موفق به اخذ نشان استاندارد شدند.

منصور عدل گفت: این محصولات شامل انبه، موز، سیب زمینی، خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز در شهرستان‌های چابهار، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، سراوان و خاش هستند که کد استاندارد محصول به آن‌ها تعلق گرفته و نیز حائز رتبه کشوری شدند.

اوافزود: با اجرای این طرح که شامل نظارت مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی منتخب در طول فصل زراعی و نیز نمونه‌برداری محصول و تایید آزمابیشگاه ذیصلاح است برای این ۶ محصول در سطح ۲۰۰ هکتار کد ۹ رقمی و نشان استاندارد ملی محصول صادر شد.

او  ادامه داد: با افزایش تولید محصولات گواهی شده با نشان استاندارد و کد ۹ رقمی ضمن اطمینان مردم از خرید، ارتقای سلامت جسمی و روحی جامعه را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار