۶ محصول کشاورزی سیستان وبلوچستان نشان استاندارد دریافت کردند

رییس گروه محیط زیست وسلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۶ محصول کشاورزی در استان در نخستین اجرای طرح استاندارد سازی و ثبت محصولات گواهی شده و ارگانیک موفق به اخذ نشان استاندارد شدند.

منصور عدل رییس گروه محیط زیست وسلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۶ محصول در نخستین اجرای طرح استاندارد سازی و ثبت محصولات گواهی شده و ارگانیک در سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌های سازمان جهادکشاورزی این استان موفق به اخذ نشان استاندارد شدند.

منصور عدل  اظهارداشت: ۶۰ نفر از کارشناسان بخش کشاورزی به عنوان مدیران کنترل کیفی آموزش لازم را کسب کردند.

او  افزود: با اجرای این طرح که شامل نظارت مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی منتخب در طول فصل زراعی و نیز نمونه‌برداری محصول و تایید آزمابیشگاه ذیصلاح است برای ۶ محصول در سطح ۲۰۰ هکتار کد ۹ رقمی و نشان استاندارد ملی محصول صادر شد.

رییس گروه محیط زیست وسلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: این محصولات شامل انبه، موز، سیب زمینی، خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز در شهرستان‌های چابهار، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، سراوان و خاش هستند که کد استاندارد محصول به آنها تعلق گرفته و نیز حائز رتبه کشوری شدند.

او ادامه داد: با افزایش تولید محصولات گواهی شده با نشان استاندارد و کد ۹ رقمی ضمن اطمینان مردم از خرید، ارتقای سلامت جسمی و روحی جامعه را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار