دانشگاه نقش موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دانشگاه به عنوان موتور توسعه نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع تولیدی در این منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالرحیم کردی در نشست با رییس دانشگاه علم و صنعت ایران اظهارداشت: سازمان منطقه آزاد چابهار حمایت از دانشجویان برتر و جذب استارتاپ‌های حوزه لجستیک را در برنامه کاری خود دارد.

او با اشاره به اینکه مسوولیت‌های اجتماعی سازمان در جهت مشارکت جوامع محلی در توسعه چابهار است، افزود: برای تحقق این مهم تمرکز ویژه ما روی آموزش و مهارت آموزی است.

رییس هیات مدیره منطقه آزادچابهار افزود: چابهار تنها نقطه استراتژیکی است که دریا، جاده، ریل و هوا را در اختیار دارد که مشتری می‌تواند از این ترمینال به سراسر جهان جهت حمل کالا بهره ببرد.

او گفت: سرعت اتفاقات در چابهار مانند ایجاد بندر شهیدبهشتی، آغاز ریل‌گذاری از زاهدان، تسریع در انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، صنایع پتروشیمی و فولاد می‌طلبد تا ما خودمان را برای این حجم از اتفاقات و توسعه مهیا کنیم.

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بندر تجاری صنعتی چابهار یکی از بنادر مهم ایران محسوب می‌شود که رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به سواحل مکران دارد و بهترین نقطه اتصال به شبکه حمل و نقل کشور است.

جبار علی ذاکری ضمن قدردانی از همکاری‌های سازمان منطقه آزاد چابهار و دانشگاه بین‌المللی این شهرستان افزود: بایستی سند مشترک بلند مدت و کوتاه مدت در حوزه توانمندسازی نیرو‌های بومی و موردنیاز صنایع داشته داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار نیز گزارشی از فعالیت‌های مشترک با دانشگاه علم و صنعت از سال ۸۲ تاکنون ارائه داد.

ناصر آبروش بیان کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، همکاری علمی و پژوهشی، ایجاد مراکز رشد، شتاب‌دهنده و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه لجستیک و زنجیره تامین از جمله همکاری مشترک ۲ دانشگاه هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار