رئیس کمیته اسپوکس استان یزد گفت: رشته ورزشـی اسپـوکس، یک ورزش رزمی باستانی، جامع و نشات گرفته از کلیه هنرهای رزمی است.

از ورزش اسپوکس چی می دانید؟حمیدرضا پویافر رئیس کمیته اسپوکس استان یزد در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: ورزش اسپوکس به معنی قوی‌ترین و باهوش‌ترین و سریع‌ترین است و در دو بخش فرم و مبارزه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه جنس شمشیر اسپوکس از فوم است، افزود: سلاح‌های مورد استفاده در این ورزش برگرفته شده از ایران باستان و دوره هخامنشیان و ساسانیان است.

پویافر بنیان گذار اسپوکس در ایران را محمد رضا هاشم پور دانست، گفت: این ورزش کاملا ایرانی برگفته شده از ایران باستان است و سال ۹۵ به طور رسمی در ایران آغاز شد و از همان سال وارد استان یزد شد.

رئیس کمیته اسپوکس استان یزد خاطرنشان کرد: مزیت این رشته ورزشی سرعت و قدرت هماهنگی عصب و عضله است بدین صورت که فرد علاوه بر چابکی و قدرت باید توانایی جاخالی دادن در زمان حمله حریف را داشته باشد که این نیاز به هماهنگی عصب و عضله دارد.

او ادامه داد: این ورزش به گونه‌ای طراحی شده که طیف وسعیی از جامعه به خصوص معلولان و بانوان و کودکان و نوجوانان را در برمی گیرد.

پویافر با بیان اینکه از استان یزد ۱۲ نفر به اردو تیم ملی دعوت شدند، افزود: یزد در این سه سال عملکرد خیره کننده‌ای در این ورزش داشته و موفق به کسب ۲۶ عنوان قهرمانی در کشور شده است.

رئیس کمیته اسپوکس استان یزد در پایان اظهارداشت: این ورزش زیر نظر هیئت انجمن‌های ورزشی است که در یزد به خوبی مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار