مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت : در هفت سال گذشته کشت محصولات غلات مکانیزه از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به هفت هزار و ۴۰۰ هکتار و کشت محصول نخود مکانیزه از ۲۵۰ هکتار به یک هزار و ۳۰ هکتار افزایش یافته است.

افزایش کشت محصولات غلات مکانیزه در استان کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن ویسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود به توسعه کشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت : ۲۳۱ هکتار ایجاد و توسعه کشت‌های بی خاک ورزی، ۱۱ هکتار محصول زعفران و ۱۰ هکتار محصول کلزا در این شهرستان اجرا شده است.

او با بیان اینکه برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی در راستای حرکت به سمت جهش تولید است، گفت : در این مدت نیز ۳۰۰ راس به واحد‌های پرواربندی میش داشتی، ۲۰۰ راس به واحد‌های پرواربندی بره، پنج مورد به واحد‌های مرغداری تخم گذار و یک واحد پرورش مرغ مادر ۲۵ هزار قطعه‌ای به واحد‌های دام و طیور این شهرستان اضافه شده است.

او افزود: در بخش باغبانی نیز در مدت یادشده ۵/۵ هکتار باغات مدرن احداث و هفت دهم هکتار نیز در دست اجرا و همچنین سه دهم هکتار گلخانه احداث و یک هکتار هم در دست اجرا است.

او به اقدامات انجام گرفته در هفت سال گذشته در بخش حفظ نباتات اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ هکتار کنترل بیولوژیکی دفع آفات زراعی (استفاده از زنبور براکون در کنترل کرم پیله خوار نخود) ۲۵ هکتار استفاده از تله‌های فرمونی در کنترل آفات باغی و ۹۵ هکتار کنترل آفات ملخ در سطح روستا‌های شهرستان جوانرود انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی جوانرود به توسعه اجرای آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۳۱۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سطح روستا‌ها اجرا شده است.

ویسی ادامه داد: از این میزان آبیاری تحت فشار ۱۰۰ هکتار شبکه آبیاری قطره ای، ۱۵۰ هکتار سیستم قطره‌ای انفرادی و ۶۰ هکتار آبیاری بارانی در سطح روستا‌های شهرستان جوانرود اجرا شده است.

او گفت: تاکنون ۶۳۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان زیرپوشش آبیاری تحت فشار رفته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.