مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اعلام اینکه ۸ هزار و ۲۵۱ موقوفه در استان کرمان وجود دارد، گفت: بیشترین وقف‌ها در کرمان برای عزاداری امام حسین( ع) است. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در دیدار با مجمع نمایندگان استان با اعلام اینکه استان کرمان از قدیم به حسین آباد معروف بوده است، گفت: ۸ هزار و  ۲۵۱ موقوفه در استان کرمان وجود دارد که بیشترین موقوفات در شهرستان کرمان است. 

 او افزود: بیشترین وقف‌ها در استان کرمان برای عزاداری امام حسین( ع) است. 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه موقوفات استان کرمان برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و تعزیه خوانی، امور خیریه و  خدمات اجتماعی است، بیان کرد: بیشترین موقوفات ما به نام امام حسین(ع) مزین شده است. 

او اظهار کرد: در استان کرمان هزار هکتار باغ پسته وقفی  وجود دارد که برای ارتقاع تولید آن باید تلاش کنیم.

حجت الاسلام جلالی با اعلام اینکه ارتقاع بهره وری تولید، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به خدمات اجتماعی، آزادی زندانیان و کمک‌های معیشتی از برنامه‌های مهم ما در اداره کل اوقاف است، بیان کرد: بعضی از موقوفات ما غیرمتصرفی است که باید مشکلات آن ها با کمک‌ نمایندگان مجلس حل شود.

او با اشاره به کمبود نیرو انسانی در اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: امیدواریم شما این موضوعات را مطرح کنید تا ما بتوانیم تامین نیرو کنیم.

 مدیر کل اوقاف و امور استان کرمان با اعلام اینکه برای شب تاسوعا برنامه ویژه ای داریم، تصریح کرد:در تمام بقاع متبرکه کشور شب گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود. 

 شهبازحسن پور، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اعلام اینکه در جلسه ای با حضور حجت الاسلام خاموشی، رییس اوقاف و امور خیریه کشور برای حل مشکلات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تبادل نظر می کنیم، گفت: استان کرمان در وقف زبانزد  است. 

عفت شریعتی، نماینده مردم شهرستان زرند در مجلس شواری اسلامی با اعلام اینکه وقف یکی از مسائل مهمی است که در تقویت بنیان فرهنگی جامعه موثر هست، گفت: وقف یکی از مجموعه‌های است که باقیات و صالحات آن همیشه ماندگار است.

او افزود: برای حل وقف‌های عدوانی باید ائمه جمعه‌ استان کرمان کمک کنند تا این موضوع در استان حل شود.

شریعتی با اعلام اینکه امیدواریم نمایندگان مجلس هم به کمک اوقاف بیایند تا مشکلات اوقاف حل شود، بیان کرد: وظیفه ما است تا بتوانیم این باقیات و صالحات ماندگارتر باشد.

حجت الاسلام غضنفرآبادی، نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: من هم با کمک تمام نمایندگان استان، تلاش می‌کنم مشکلات اوقاف و وقف های استان حل شود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار