توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار مهمترین اصل در کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار خانواده مستقیماً مددجوی کمیته امداد در استان کرمان هستند، گفت: مهمترین اصل کار در این نهاد، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان امروز در نشست خبری مشترک به مناسبت هفته دولت گفت: نُرم خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در کشور ۸ و در استان کرمان ۱۳ درصد است و ۱۰ درصد خانوار‌های استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که این زیبنده استان با این همه ظرفیت و استعداد نیست.

او افزود: ۱۲۰ هزار خانواده مستقیما مددجوی کمیته امداد در استان کرمان هستند که مهمترین اصل کار در کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است.

صادقی تصریح کرد: بنا به اعلام معاون رییس جمهور در سال ۹۸، بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور به همت کمیته امداد ایجاد شده و در استان کرمان نیز بیش از ۴۰ درصد آمار در سامانه رصد را کمیته امداد ثبت کرده است.

او با اشاره به موفقیت در مشاغل خرد افزود: یکی از مزیت‌های این اشتغال‌ها این است که در تلاطم بازار صدمه جدی نمی‌بینند و اصل اقتصاد مقاومتی نیز ایجاد مشاغل خرد با تلاش مردم روستا است که همه مردم نیز منتفع می‌شوند.

او گفت: خدمات حمایتی مختلفی به همت کمیته امداد صورت می‌گیرد که مردم در این زمینه کمک زیادی به ما می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: مشارکت مردم سال قبل در خدمت رسانی به مددجویان به ویژه ایتام بیش از ۱۵۰ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

صادقی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی برای خانواده مددجویان برنامه داریم و نزدیک به ۲۰ هزار دانش آموز و ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو و طلبه در خانواده مددجویان امداد داریم که سرفصل‌های خدماتی، کمک هزینه تحصیلی و ... برای آن‌ها داریم.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: کار ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی از سال ۹۵ در استان کرمان آغاز شده است و در حال حاضر هزار و ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد تبدیل به فروشنده برق به دولت شده اند.

صادقی افزود: نیروگاه‌های خورشیدی یکی از طرح‌های موفق است که به اقتصاد کلان کشور و درآمد خانوار‌ها کمک می‌کند و کرمان بیشترین آمار نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس را در کشور دارد و امسال برنامه داریم هزار مگاوات نیز اضافه کنیم و مددجویان کمیته امداد در اقتصاد استان کرمان نقش قابل توجهی دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار