همزمان با هفته دولت، ۵۱ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۶۹۹ میلیارد ریال در جنوب کرمان به بهره برداری می‌رسد.

 احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... خدمات فراوانی به مردم ارائه داده اند که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

او افزود: همزمان با هفته دولت ۵۱ پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۶۹۹ میلیارد ریال در منطقه جنوب کرمان به بهره برداری میرسد که زمینه اشتغال مستقیم ۴۸۱ نفر را ایجاد می‌کند.

احمدی بیان کرد: عمده پروژه‌هایی که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

او با اشاره به اینکه این پروژه‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بند‌های سنگی ملاتی، خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری و آبیاری و مراقبت است، تصریح کرد: این طرح ها با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، موجب تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع می‌شود.

احمدی گفت: پروژه‌های گیاه پزشکی به منظور کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی، تغییر الگوی مصرف سوخت و همچنین کمربند حفاظتی با هدف تشخیص اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم نیز در راستای حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی، در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

او با اعلام اینکه اجرای پروژه‌های مبارزه با بیابان زایی ضروری است، افزود: پروژه مالچ پاشی توأم با نهالکاری نیز با اعتباری بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال و به وسعت ۶۴۰ هکتار در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان، خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم شد و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.