خوش اقبال گفت: استفاده از نیرو‌های اهل سنت و کرد زبان در پست‌های کشوری و استان کردستان در دولت یازدهم افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه شورای اداری ویژه گرامیداشت هفته دولت و آئین تجلیل از کارمندان نمونه گفت: با مردم بودن و مردمداری بایستی از شاخصه‌های صلی مدیران استان باشد.

خوش اقبال بابیان اینکه، شهید رجایی، نمونه خوبی برای مدیریت کلان کشور است، اضافه کرد:لازمه تداوم اقتدار ایران اسلامی، همدلی، همراهی و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها است.

او اظهار داشت: پیروزی دیپلماسی اخیر ایران در برابر آمریکای زورگو، نشان از با تدبیر مقام معظم رهبری و همراهی ملت و دولتمردان داشت تا بار دیگر غرب متحمل شکست سنگینی در برابر اراده مردم شود.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، دولت با حمایت‌ها و تدابیر رهبری و پشتوانه مردم برای خدمت صادقانه و رفع محرومیت‌ها تلاش کرده است.

خوش اقبال در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه استفاده از نیرو‌های اهل سنت و کُرد در پست‌های کشوری و استان کردستان در دولت یازدهم به بعد افزایش یافته است، افزود: استفاده حداکثری از نیرو‌های بومی، اهل سنت و کُرد در استان کردستان نشان دهنده اهتمام دولت به استفاده از نیرو‌های کارآمد و بومی این دیار است.

اوعنوان کرد: بیشتر فرمانداران، بخشداران، مدیران کل و روسای دانشگاه‌ای استان از نیرو‌های بومی استان است و استفاده از نیرو‌های بومی و کارآمد از اولویت‌های دولت در استان بوده است.

خوش اقبال برگزاری بی نظیر کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان، کنگره مشاهیر کُرد، معرفی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی، تشکیل خانه احزاب، توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و هنری با اقلیم کردستان و به کارگیری هفت مدیر کارآمد زن در پست‌های مدیریتی استان و شهرستان‌ها در راستای توسعه کردستان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

او به تشکیل نهاد‌های مردم نهاد در کردستان اشاره کرد و گفت: سال‌های قبل تنها ۴۵ تشکل و سمن مردم نهاد در کردستان فعال بود، ولی اکنون این ارقام با رشد ۴۰۰ درصدی به ۶۰۰ تشکل و سازمان مردم نهاد ثبت شده در استان رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اینکه در شرایط سخت اعتبار بودجه‌ای هستیم، تاکید کرد: امسال با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای کردستان اختصاص داده شد که نسبت به پارسال ۳۲ درصد رشد دارد.

او به پیشرفت فیزیکی خوب راه آهن سنندج - همدان که یکی از راه‌های توسعه‌ای استان کردستان است اشاره کرد و افزود: ظرف دو سال ۷۳۰ میلیارد تومان به این طرح بزرگ اختصاص یافت همچنین تبدیل جاده سنندج - همدان به بزرگراه که ۲۰ کیلومتر صعب العبور آن با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در محدوده صلوات آباد در دست اجراست و ۵۰ درصد از آن تکمیل و زیر بار ترافیک رفته از دیگر خدمات دولت در کردستان است.

حسین خوش اقبال یادآور شد: تونل ایجاد شده در جاده جدید سنندج - مریوان با یک هزار و ۹۰۰ متر طول، دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است که امیدواریم این طرح مهم و توسعه‌ای استان در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

خوش اقبال با بیان اینکه برای ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آب تخصیص یافته و هفت هزار هکتار زمین نیز به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون هشت سد بزرگ در کردستان ساخته یا در دست ساخت است که از محل منابع آب این سد‌ها تخصیص خوبی برای کشاورزی گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار