ساخت هزار کلاس درس در کرمانشاه

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه گفت : از زمان وقوع زلزله ۲۱ آبان ۹۶ تاکنون با همت خیرین و دولت هزار کلاس درس با زیربنای ۱۱۰ هزار متر مربع و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ساخته شده است.

ساخت هزار کلاس درس در کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه گفت : از مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار احداث مدارس در مناطق زلزله زده؛ ۱۲۵ میلیارد تومان با کمک خیرین مدرسه ساز و ۱۴۵ میلیارد تومان هم از اعتبارات دولتی تامین شده است.

او گفت : سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه بعد از زلزله از ۶.۵ به ۷.۲ مترمربع افزایش یافته که مصداق بارز فرمایش مقام معظم رهبری است که توانسته ایم تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنیم.

نظری با اشاره به طرح آجر به آجر در راستای تحقق سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر هرکس بتواند به خرید حتی یک آجر برای ساخت مدرسه کمک کند، قدمی ارزشمند و مقدس برداشته است.

او ادامه داد: در طرح آجر به آجر عموم شهروندان با هر میزان درآمد و توانایی مالی که دارند، می‌توانند در اجرای این طرح با اداره نوسازی مدارس مشارکت کنند و در واقع یک شهروند حتی با یک آجر نیز می تواند به مدرسه سازی کمک کند.

او با اشاره به کمک ۵۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در سال ۹۸ گفت: امسال هدفی که برای طرح آجر به آجر در استان کرمانشاه در نظر داریم به میزان ۷۵ میلیارد تومان است که اگر محقق شود به همین میزان کمک‌های دولتی هم کمک می‌شود و به ۱۵۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.