رئیس سازمان محیط زیست گفت: با اصلاح کیفیت سوخت شصت درصد از آلودگی‌های هوای کلانشهر‌ها کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در برنامه رادیویی صبح امروز دوشنبه (۳ شهریور ماه) با بیان اینکه شفافیت در سازمان محیط زیست یک امر مهم و قابل توجه است اظهار کرد: ما در سازمان محیط زیست هیچ مسئله‌ای را به صورت محرمانه و دور از دسترس در این مدت نداشته ایم و امیدواریم این مسئله در دولت‌های بعدی نیز پیگیری شود، زیرا یکی از اصول شهروندی شفافیت، دوری از فساد و پاسخگویی است.

او با اشاره بر اینکه یک طرح باقی مانده در سازمان محیط زیست وجود ندارد بیان کرد: تمامی کشور و نهاد‌ها می‌دانند که کاری که می‌خواهند انجام دهند نباید به محیط زیست لطمه بزند، دولت‌های بعدی هم مکلف و موظف هستند که این سیاست‌ها را دنبال کنند و مردم دارند درک می‌کنند که محیط زیست چیست؟ و آن‌ها می‌دانند که محیط زیست برای آن هاست.

کلانتری با اشاره به اینکه امروزه بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر سوخت یورو ۴ و یورو ۵ در کشور تولید می‌شود، افزود: اگر سیاست‌های سال پیش ادامه پیدا می‌کرد امروز هیچ کدام از کلانشهر‌ها قابل زیستن نبود و اکنون با اصلاح کیفیت سوخت شصت درصد از آلودگی‌های هوای کلانشهر‌ها کاهش یافته است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد:  به ازای یک کیلومتری که یک خودرو در سال ۹۲ حرکت می‌کرد ۱/۱۸ گرم آلاینده ایجاد می‌کرد و امروزه این آمار به ۰/۵ رسیده است، از اول امسال علی رغم تمام مقاومت‌های خودروسازان برای فرار از تولید خودرو یورو ۵ موظف شدند که خودرو یورو ۵ تولید کنند که آلایندگی این خودرو‌ها به مراتب کمتر از خودرو‌های قبلی است.

کلانتری با بیان اینکه تمامی منابع ریزگرد‌های داخل کشور شناسایی شدند، گفت: بیش از ۱/۵ میلیون هکتار از منابع گرد و غبار در کشور با سرمایه گذاری بیش از ۳۷۰ میلیون دلار در سه سال و نیم اخیر تبیت شده است.

او با اشاره به اینکه برای اولین بار بیش از ۳۸ تالاب کشور حق آبه تعیین شده است، افزود: اکنون حق آبه زیست محیطی باری تمامی تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور در نظر گرفته شده است و تالاب‌های ما دیگر به حال خودشان رها نخواهند شد.

کلانتری با بیان اینکه در مصرف آب خلاف ضوابط بین المللی عمل می‌کنیم، عنوان کرد: ما نزدیک به ۱۰۰ درصد آب تجدید پذیر کشورمان را استفاده می‌کنیم و سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی برداشت می‌کنیم که این حق نسل‌های آینده است و ما باید در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه تولیدات خودروسازان استاندارد نبوده است، بیان کرد: ۱۱ میلیون موتور سیکلت داریم که ۹.۵ میلیون موتورسیکلت آن فرسوده است که آلودگی زیادی تولید می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار