وزیر خارجه سودان در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص عادی سازی روابط میان این کشور و اسرائیل گفت دستوری در این خصوص از نخست وزیر دریافت نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزیر خارجه سودان شب گذشته در سخنانی گفت دولت به هیچ وجهی بحثی در خصوص موضع گیری در قبال اسرائیل نداشته و وی بطور شخصی، هیچ دستوری در زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل دریافت نکرده است.

عمر قمرالدین، وزیر خارجه سودان شب گذشته در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: از زمانی که من تصدی وزارت خارجه را عهده دار شدم، اسرائیل تماسی با سودان نداشته است.

او در ادامه افزود: نه من در این خصوص اطلاعی داشته و نه هیچ گزارشی را در زمینه نظر سودان در این باره می دانم؛ چرا که من هیچ دستوری را در خصوص این موضوع از نخست وزیری دریافت نکرده و هیچ چیزی در این باره دست من نرسیده است.

او در ادامه افزود: وزارت خارجه در حال تدوین سیاست خارجی سودان است و بزودی آن را به هیئت وزیران ارائه خواهد داد.عمر قمر الدین در ادامه گفت: سودان به جد در تلاش است تا نام خود را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف کند.

او گفت: از زمانی که از فعالان در آمریکا بودم، غیراز آمریکا، هیچ سند و یا جمله ای که نشان دهنده ارتباط سودان با فهرست تروریسم و یا حذف آن باشد، از سوی کشورهای دیگر ندیدم.

گفتنی است سخنان وزیر خارجه سودان در حالی بیان شده که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سفر خود به خاورمیانه را آغاز کرده است. او امروز در سفر به فلسطین اشغالی، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد.

پمپئو قرار است در سفر خود به منطقه علاوه بر سفر به فلسطین اشغالی، به امارات، بحرین و سودان نیز سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار