معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویداد ملی جایزه ادبی مشهد در سه بخش شعر، داستان و روایت نگاری در سطح ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صدرا یوسفی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: بخش‌های ادبی رویداد ملی، به پاس احترام و بزرگداشت شخصیت‌های ادبی این کهن سرزمین انجام شد.

او افزود: بخش‌های ادبی با نشان ویژه ملک الشعرای بهار در بخش شعر کلاسیک، نشان ویژه اخوان ثالث در بخش شعر نو (آزاد، نیمایی و سپید)، نشان ویژه توس در قسمت داستان که شامل رمان، مجموعه داستان و داستان کوتاه می‌شود و نشان ویژه بیهقی با موضوع روایت نگاری ویژه شهر مشهد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: جوایز این نشان‌های ویژه عبارت است از ۱۵ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر برای نفر برگزیده اول، ۱۰ میلیون تومان و لوح تقدیر برای برگزیده دوم و ۵ میلیون تومان و لوح تقدیر برای برگزیده سوم. همچنین در هر بخش مبلغ ۲ میلیون تومان برای اثر منتخب در نظر گرفته شده است.

او تصریح‌کرد: تمامی کتاب‌های منتشر شده در دو بخش شعر و رمان و کتاب‌های منتشر نشده در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه و روایت نگاری می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند.

مهلت ارسال آثار و شرکت در این رویداد تا پایان شهریور ماه ۹۹ برای کتاب‌های منتشر شده و تا پایان مهرماه ۹۹ برای آثار چاپ نشده است. مراسم پایانی جشنواره در زمستان ۹۹ برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.