بهره‌برداری و اجرای ۶ طرح دریایی و بندری با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهره‌برداری و اجرای ۶ طرح دریایی و بندری به مناسبت هفته دولت با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، در استان بوشهر آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره این طرح‌ها گفت: طرح نخست لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر به میزان پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب است که با هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرف مدت ۱۰ ماه اجرایی شده است. با اجرای این طرح، عمق کانال دسترسی بندر بوشهر به حدود ۱۱ متر رسیده و دوباره زمینه تردد کشتی‏‌های ۳۰ هزار تنی در این بندر فراهم شده است.

سیاوش ارجمندزاده افزود: ساخت پایانه مسافربری بین المللی بندر بوشهر نیز با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که با اجرای آن در رونق حمل و نقل مسافری بندر بوشهر نقش چشمگیری ایفا خواهد کرد.

او ادامه داد: همچنین ایجاد ساختمان اداری و آسایشگاه گارد اداره بندر دیر و بندر کنگان نیز هر کدام به مساحت ۲۸۵ مترمربع و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، آغاز شد که در ۱۲ ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: اجرای طرح اطاله اسکله و احداث اسکله تجاری کنگان نیز به عنوان یکی از طرح‌‏‎های مهم سفر رئیس جمهور به استان، با اعتبار هزار میلیارد ریال شروع شد که با تکمیل آن در مدت دو سال، بندر کنگان از یک بندر سنتی به یک بندر نوین با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های فلزی تبدیل می‌شود.

ارجمندزاده افزود: اسکله شناور کوچک کنگان هم به طول ۴۴۰ متر با ۴۹ میلیارد ریال اعتبار ساخته خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او همچنین با اشاره به اینکه تکمیل مجتمع بندری نگین یکی از مصوبه‎های سفر رئیس جمهوربه بوشهر در دی سال ۹۳ است، بیان کرد: تاسیسات زیر بنایی این مجتمع تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این طرح پایانه‌ها، راه‌های دسترسی به پایانه‌ها، خیابان کشی‌ها، تاسیسات از قبیل آب برق گاز و شبکه و سامانه اطفای حریق آماده و همچنین دو پایانه کانتینری شامل یک پایانه عمومی و همچنین پایانه نفتی به طور کامل برای پذیرش سرمایه گذار آماده خواهد شد.

ارجمندزاده عنوان کرد: طرح بهسازی محوطه‌ها و ساختمان گارد در بندر گناوه نیز به عنوان مهم‎ترین بندر تجاری استان بوشهر در دست اقدام است و لایروبی خور این بندر نیز تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

او بیان کرد: در بندر دیر هم به عنوان یکی از کانون‎های مهم صادراتی کشور و به ویژه استان بوشهر به قطر مطالعات توسعه اسکله‌های بندر به طول ۲۸۰ متر به منظور فراهم سازی زیرساخت‎های صادراتی مصوب شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.