ایمنی تردد شناورها در آب های استان بوشهر با نصب بیش از ۹۰ دستگاه کمک ناوبری افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نصب ۹۰ دستگاه علائم کمک ناوبری در زمینه تردد ایمن شناور‌ها در آب‌های استحفاظی و سرزمینی این استان خبر داد.

محمد قاسمی گفت: یکی از وظایف اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تامین ایمنی آبراه‌ها، ورودی بنادر و جزایر است که نصب علائم کمک ناوبری در همین  زمینه صورت گرفته است.

او افزود: اکنون بیش از ۹۴ درصد علائم کمک ناوبری روشنایی دارند که تا آخر تیر این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز درباره برنامه‌های تدوین شده برای ایمنی هرچه بیشتر آبراه‌ها با توجه به افزایش میزان تردد‌های دریایی بیان کرد: آرایش جدید بویه‌ها در حوضچه چرخش بندر بوشهر با توجه به تغییرات ایجاد شده در کانال دسترسی این بندر صورت گرفته است.

حجت خسروی افزود: در سایر بنادر نیز عملیات آماده سازی بویه‌ها و اقدام‌هایی که برای تامین و نگهداری آن‌ها لازم است، صورت گرفته که به محض مساعد شدن وضعیت جوی در چند روز آینده آن‌ها نیز مستقر می‌شوند.

او بویه‌ها را اصلی‌ترین روش تامین ایمنی آبراه‌ها عنوان کرد و گفت: مجموع بویه‌های آماده به کار تا چند روز آینده به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.