با حضور ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجتمع گلخانه تحقیقاتی و مرکز فناوری دانشگاه ایلام افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ دقایقی پیش با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مجتمع گلخانه تحقیقاتی و مرکز فناوری دانشگاه ایلام افتتاح و به بهره برداری رسید.

حسین مهدی‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام ، در این آیین گفت: گلخانه تحقیقاتی دانشگاه ایلام، در زمینی به مساحت ۳۸٠٠ متر مربع با اعتبار ۵ میلیارد تومان راه اندازی شده است .

او بیان کرد: در این مکان بخش آموزشی ، پژوهشی ، اداری ، تولید گل و نشا نهال و تولید محصولات گلخانه‌ای مستقر است.

مهدی زاده افزود: همچنین در راستای راه اندازی مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام ، ۳۱۵ میلیارد و ۴٠٠ میلیون ریال هزینه شده است.

او مطرح کرد:این مکان در زمینی به مساحت ۵۳۵٠ متر مربع با ۹۳ اتاق و ۷ سالن اجرا شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام، افزود: برای تکمیل مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام ۱۲۵ میلیارد و ۹۱٠ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

او اظهار کرد کرد: با افتتاح کامل این مرکز، مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام، ۳۴ شتاب دهنده از شتاب دهنده‌های استان، ۵٠۵۴ هسته نوآور ، مرکز آموزش و کسب کار دانشگاه ایلام ، مرکز مدیریت مهارت آموزی ویژه دانشجویان ، مرکز مشاوره و اشتغال دانشجویان ، آزمایشگاه ساخت دیجیتال (فب لب) در این مکان مستقر می‌شوند.

به گفته‌ی مهدی زاده، مجموع هزینه بازسازی این مجتمع ۱٠ میلیارد ریال است که ۵ میلیارد ریال این میزان از کمک‌های علمی و فناوری ریاست جمهور جذب یافته است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.