رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روش جدید برای قیمت گذاری خودرو، گفت: برای اینکه قیمت کالای جدیدی را به دست بیاوریم، باید قیمت کالای مشابه آن را که هم در داخل کشور و در خارج کشور است، محاسبه کنیم به طور مثال یک تیم گروهی تخصصی برای قیمت گذاری تشکیل می دهیم که در گروه ما ۸ نفر متخصص از قسمتهای مختلف درگیر خودرو بودند؛ مشخصات خودرو به این کارشناسان داده می شود و آنها بدون اینکه با هم در تماس باشند، مشخصات را بررسی میکنند و در نهایت قیمت خودرو را اعلام میکنند.
او بیان کرد: بعد از آن، از خود خودروساز هم قیمت اظهاری را میگیریم که به طور مثال این خودرو برای شما چه میزان تمام شده است و خودروساز معمولاً به قیمت کاست پلاس قیمت گذاری میکند و برای ما قیمت نهایی را میفرستد.
بیشتر بخوانید
دنا پلاس توربو اتوماتیک آماده تحویل به مشتریان شد
رئیس شورای رقابت بیان کرد: در نهایت اینگونه میشود که قیمت اظهاری شرکت ایران خودرو پس از تایید بازرس و حسابرس قانونی شرکت محاسبه می شود، یعنی تمام آن اقلامی که در خودرو مورد استفاده قرار گرفته است، باید حسابرس و بازرس قانونی تایید کند و بعد هزینههای مالی غیر مرتبط با تولید باید حذف شود و هزینههای مالی مرتبط حداکثر ۵ درصد و همچنین سود حداکثر ۷ درصد را باید از بهره وری دو و نیم درصد کسر کرد.
این مقام مسئول تشریح کرد: جالب است زمانی که این فرمول مترادف و مصادف با قیمتهایی که از طریق کارشناسان اعلام کردند بعد همان روش سقف قیمتی خواهد بود. پس از آن، از سال های آینده این روش سقف قیمتی ما خواهد بود چون دوره های بعد یا همان سه ماه یکبار میتوانند با توجه به تورم بخشی هر خودرو که از بانک مرکزی میگیرند، میتوانند تغییر قیمت دهند البته اگر تورمی در طی هر سه ماه بوده باشد.
انتهای پیام/
چرا دعوتنامه هارو صادر نمیکنن؟؟چرا انقد یک خودرو ساز باید قدرت داشته باشه که هیچکس نتونه پاسخگوش کنه؟!
خراب میشه ؛ جلو افتاب باشه رنگش؛ سپرش ؛داشبوردش و اونوقت قیمتش چنده آینده اینها که خودرو احتکار کردند بعدا معلوم میشه چه ضرری میکنن البته سوپاپ کاهش قیمت خودرو هم میشه چون عرضه برابر تقا برای مشتری نیست فقط بین بنگاه ها و دلالهاست
تا دیروز میگفت شورا رقابت قیمت و فرمول نمیده
هفته قبل شورا رقابت قیمت داده
چرا دعوتنانه نمیفرستن؟؟
ایا غیر اینه که دنبال یه قیمت عجیبن؟ همه میگن بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ بیشتر نباید باشه چقد زیادخواهی هر زوری هر کاری میخاد میگه و میکنه کسیم جرات نداره حرفی بزنه
چرا میخوان پول زحمت کشیدمونو خودروساز باقیمت غیرمتعارف و زور بالا بکشه یه مسولی نیست بداد ما مردم برسه
و خیلی قیمتا عجیبس دربارش تو فضا مجازی اعلام میشه
مگه جز یک گیربکش چی تغییر کرده
این ماشین دقیقا همون دنا پلاس دستیه که گیربکس و یک سری تجهیزاتشو تغییر دادن و چند تا قطعه اضافه کردن که خیلی سا ده قابل محاسبه است
ولی هر جور این ماشینو نکاه میکنی و حساب کتاب حتی با قطعات با قیمت بازار ازاد بیشتر ۱۵۰ میلیون نمیتونه قیمت داشته باشه
گفتند قیمت خودرو حباب است الان خودشان بدون هیچ وجه اقتصادی به خودرو ساز مجوز هر گونه افزایش قیمتی را می دهند پس قشر ضعیف و کم در آمد عملا در جامعه حذف شدند و دور دور ثروتمندان است آخر یک کارمند ساده یا یک کارگر از کجا نود میلیون بیاورد برای خرید یک ماشین آن وقت در کشورهای دیگر ماشین هایی مخصوص اقشار کم درآمد با بهترین امکانات تولید می کنند که در کشور ما با قیمت بسیار بالا فروخته می شود اگر نمی توانید تولید ارزان داشته باشید چه لزومی دارد به این کار بپردازید کشورهای دیگر به اولین چیزی که فکر می کنند ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت است در کشور بالاترین قیمت با بی کیفیت ترین محصول واقعا لزوم این طور تولید چیست چه ره آوردی برای کشور دارد جز اینکه تولید این خودروهای بی کیفیت باعث سرشکستگی ملت ما میشود البته اگر برای مسئولین جان مردم اهمیت داشته باشد؟؟؟؟
ژیان تولید کن برا ما فقرا خخخخ از دنا پلاست بیشتر فروش داره
پس حالا که اینطوریه حقوق بازنشستگان و شاغلین رو هم هر سه ماه بررسی کنید ببینید با تورم بازار این حقوقهای چندر غاز جور در میاد یا نه!!!! بلکه دولت محترم به کم بفکر بیفته
پس حالا که اینطوریه حقوق بازنشستگان و شاغلین رو هم هر سه ماه بررسی کنید ببینید با تورم بازار این حقوقهای چندر غاز جور در میاد یا نه!!!! بلکه دولت محترم به کم بفکر بیفته
پس حالا که اینطوریه حقوق بازنشستگان و شاغلین رو هم هر سه ماه بررسی کنید ببینید با تورم بازار این حقوقهای چندر غاز جور در میاد یا نه!!!! بلکه دولت محترم به کم بفکر بیفته
کاش دولت هم هر سه ماه یکبار حقوق کارمندان را با افزایش تورم پرداخت کند.