مهم‌ترین حوادث امروز ۴ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۴ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۳۰ کیلو تریاک در نی ریز

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: با تلاش مأموران یگان تکاوری پلیس فارس، ۱۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در محور مواصلاتی شهرستان نی‌ریز کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس درباره کشف تریاک در نی ریز، اظهار کرد: مأموران یگان تکاوری پلیس فارس حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شهرستان نی‌ریز، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۱۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

انتشار تصاویر همسر سابق در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری مرد جوانی که اقدام به انتشار تصاویر همسر سابق خود در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس درباره انتشار تصاویر همسر سابق در فضای مجازی، اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی ۲۳ ساله به پلیس فتا و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکیه در تحقیقات اولیه خود بیان کرد از مدت‌ها قبل شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوصی او را به قصد تهدید و تخریب بنده برای همسرم ارسال می‌کند که این موضوع در حال حاضر با تهدید و اخاذی در حال ادامه است.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی، متهم که همسر سابق شاکیه بود با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع‌ترین جرائمی است که این روز‌ها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد.

او گفت: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران موجب هتک حرمت افراد می‌شود به همین جهت هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

سرهنگ سلیمانی افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است.

۲۸ کیلو حشیش در خودرو سمند

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۸ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش از خودرو سمند در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی لارستان درباره کشف حشیش در شهرستان لارستان، اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی چهاربرکه این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک خودرو سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۸ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۱۹ راس گاو قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۹ رأس گاو قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به کشف گاو قاچاق در ممسنی، اظهار کرد: مأموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قائمیه – نورآباد، به یک کامیون حامل گاو مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۱۹ رأس گاو قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این دام‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف قرص‌های غیرمجاز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۲ هزار و ۲۰۱ عدد انواع قرص روانگردان و مخدر و دستگیری ۳ نفر در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین درباره کشف قرص‌های غیرمجاز در قیروکارزین، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش قرص‌های غیرمجاز در یک مغازه اغذیه فروشی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳ ساحلی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مغازه، ۲ هزار و ۲۰۱ عدد انواع قرص روانگردان و مخدر غیر مجاز را کشف و ۳ نفر نیز دستگیر کردند.

سرهنگ صالحی فرد با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، به والدین توصیه کرد: از آنجا که یکی از آفت‌ها و روش‌های دشمنان رواج مواد مخدر صنعتی در بین جوانان است، رفتار فرزندان خود را کنترل کنند و در محل زندگی خود اگر به موارد مشکوکی برخورد کردند از طریق تلفن ۱۱۰ مراتب را به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار