افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۸۱ پروژه بخش کشاورزی استان

به مناسبت هفته دولت با حضوراستاندار، عملیات اجرایی همزمان ۸۱ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار ۱۲۳ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی  استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم بر استفاده از روش‌های نوین در بخش کشاورزی تاکید کرد.

او گفت: برای افزایش کارایی در بخش کشاورزی باید در همه زمینه‌ها از جمله روش‌های آبیاری، الگوی کشت تغییر ایجاد شده و سعی شود تا از به نژادی و به زراعی بهره گرفته شود.

او  همچنین بر ضررت تجمیع یا یکپارچه سازی اراضی نیز اشاره کرد و افزود:باید تلاش شود در استان با کار‌های ترویجی و حمایت‌ها کشاورزان را برای تجمیع اراضی ترغیب کرد.

 استاندار آذربایجان شرقی بر نقش و تاثیرگذاری کار تیمی نیز تاکید کرد و گفت: باید با انجام کار تیمی و همکاری کشاورز، کارشناس کشاورزی، کارشناس بازاریابی و رسانه و سایر افراد موثر کارایی را در این بخش افزایش داده و همواره به روز رسانی انجام گیرد.

فتحی رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: ۸۱ پروژه شامل ۴۰ پروژه آب و خاک، ۲ پروژه ترویج، ۱۴ دام و طیور، ۱ پروژه شیلات، ۶ صنایع کشاورزی، ۱۸ گلخانه بوده و برای ۹۰۹ نفر اشتغال دائم، ۱۹۵۴ اشتغال موقت، ۶۲۰ نفر تثبیت اشتغال ایجاد می‌شود و ۷۴۹۴ خانوار نیز از این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند.

 افتتاح سیستم آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد مجیدآباد شهرستان هوراند، طرح پرورش مکانیزه ماهیان قزل آلای سلطانی شهرستان مراغه، افتتاح فاز اول مجتمع گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری سبزی و صیفی گونش شهرستان هوراند مهمترین پروژه‌هایی بودند که امروز به صورت نمادین در آیین افتتاح به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.